Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Järg teemaksudebatiks ja esimesteks uuringuteks on jõudnud ka Eesti kätte. Sellele teemale oli eelmisel nädalal pühendatud ka konverents tehnikaülikoolis. Euroopa Komisjoni nägemuse järgi kehtiksid igas Euroopa riigis kõikidele liiklejatele võrdsed teemaksud.
"Teekasutustasu kehtestamisel Eestis tuleb see kehtestada Euroopa Komisjoni regulatsiooni järgi kõikidele vedajatele ühetaoliselt. Selle tulemusena langeksid meie kolme aasta taguse uuringu järgi teehoolduskulud riigi jaoks 90% võrra, kuid need kulud lasuksid Eesti transpordiettevõtete õlul – Eesti veofirmad maksaksid selle summa teede kasutamisega kinni, sellega tõuseb Eesti ekspordi hind," selgitas Parts.
"Võimalike tulude poolt vaadates pole ka need märkimisväärsed, umbes 20 miljonit eurot aastas. Arvestatava tulu teenimiseks peaksime teekasutusmaksu tõstma eriti kõrgele," lisas Parts.
Transpordi- ja logistikafirma DSV Baltimaade esinduse juhi Jaan Lepa seisukoht on ühene: "oleme selgelt iga täiendava maksu vastu." Tema sõnul on valitsusel kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega ka plaanita. "See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Raha hulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma," märkis Lepp.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
Pikka aega on käinud diskussioon, et praegu Eestis kehtiv raskeveokimaks tuleks asendada teemaksuga. Valitsus on aga selgitanud, et Euroopa Liidus on raskeveokimaks kohustuslik ja kõik need riigid, kel seda pole, peavad maksu lähiajal kasutusele võtma. Nii et raskeveokimaksust Eesti loobuda ei saa, kirjutab DSV Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.