Rail Balticu Eesti projektijuht Indrek Sirbi sõnul on oluline Rail Balticu arendamisega kiiresti edasi minna, et tagada Euroopa Liidu poolne kaasrahastus.
Oluliseks teemaks seminaril oli küsimus, kas Vilnius peaks olema Rail Balticu integreeritud osa või mitte. Balti riikide, Soome ja Poola transpordiministrid kirjutasid septembris alla ühisdeklaratsioonile, milles öeldakse, et Vilnius ühendatakse Rail Balticu raudteega.
Sel nädalal tuli Leedu välja aga uue seisukohaga, et Vilnius peab olema Rail Balticu lahutamatu osa. Vilniuse liini lisamine projekti tähendab mahukaid lisauuringuid majandusliku tasuvuse ja tehnilise teostatavuse kohta ning seab surve alla senise ajakava.
Sirbi sõnul on esialgu oluline rahastuse tagamiseks kiiresti edasi liikuda olemasoleva trassiga ja Vilniuse lisamine võiks kõne alla tulla hiljem. „Eesti kindlasti toetab Vilniuse ühendamist Kaunasega,“ lausus Sirp. „Tänase Rail Balticu trassi põhimõtteline asukoht on aga kokku lepitud kolme riigi valitsuste poolt. Selle muutmiseks on vaja uut valitsustevahelist otsust. „
Rail Balticu seminari korraldasid Leedu Seim, Eesti saatkond Leedus ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.
Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.
Seotud lood
Karstiala läbiv raudteekoridor võib põhjustada tõsiseid keskkonnaprobleeme ning seab ohtu põhjavee kvaliteedi ja jätaks kuivaks Tuhala nõiakaevu, leiavad kohalikud elanikud.
Eilsel Rail Balticu rakkerühma kohtumisel jõudsid Eesti, Läti ja Leedu esindajad arusaamale, et Rail Balticu ühisettevõtte asutamise ajagraafik ei võimalda ettevõtte asutamist 1. jaanuariks 2014.
Sugugi mitte kõik Rail Balticu teemal meie poole pöördunud inimesed ja asutused pole plaanitava kiirraudtee vastu, kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Tallinna linnavalitsus ei toeta rahvusvahelise raudteeühenduse Rail Baltic rajamist elupiirkonna ja Ülemiste järve lähedale.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.