Eestis rahastatakse teede korrashoidu ja uute teede ehitust peamiselt kütuseaktsiisist, samas on Euroopas trend üha enam teemaksu suunas. Ka Eestis võiks võtta kasutusele teemaksu, leiavad teadlased.
Aktsiisirrahast ei piisa ja lähikümnendil kaob tee-ehitusprojektidele ka Euroopa Liidu toetus. Ka Eesti võiks kasutusele võtta teemaksu, leiab Säästva Eesti Instituudi vanemekspert Mari Jüssi, kelle sõnul on see maks meil möödapääsmatu. "Meie instituudi tööd on näidanud, et aktsiis on ammendunud, see ei ole õiglane maksustamisviis," kommenteeris Jüssi ERRi raadiouudistele. "Arvan, et Eesti võiks auto aastamaksu või registreerimismaksu mõnes mõttes vahele jätta. Meil on piisavalt väike riik, et nutikat teekasutustasu kiiresti kasutusele võtta."
Rahandus- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi ERRile, et nemad ei toeta teekasutusmaksu. Samuti ei ole kavas seda kehtestada. Küll aga on teemaksustamisteemalisi algatusi tegemas Euroopa Komisjon.
Seotud lood
Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.