• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,56%5 963,87
  • DOW 30−0,07%42 810,05
  • Nasdaq 0,93%19 755,37
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,56%5 963,87
  • DOW 30−0,07%42 810,05
  • Nasdaq 0,93%19 755,37
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • 02.01.14, 12:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ajalehtede reklaamiturg 2013: turg seisab, kulud suurenevad

Mullu suurenes reklaamimaht 2012. aastaga võrreldes ühe protsendi võrra eelkõige tänu veebile, kuid kasvanud tootmiskulud on ajalehtede majanduslikku olukorda pigem halvendanud.
Võrreldes 2012. aastaga suurenes lõppenud aastal reklaamimaht viies Eesti suuremas ajalehes 78 külje võrra ehk ligi 1 protsent. Seega ilmus lehtedes kokku 9346 lehekülje jagu reklaami. Reklaamimaht suurenes Äripäevas ja Õhtulehes, vastavalt 6 ja 4 protsenti. Postimehes jäi maht samale tasemele ning Eesti Ekspressis ja Eesti Päevalehes vähenes reklaami osakaal vastavalt 5 ja 1 protsenti.
Lehtede aastane reklaamikäive oli mullu 14 miljonit eurot, vähenedes 2012. aastaga võrreldes 162 tuhande euro võrra ehk 1 protsendi. Hoolimata üldisest käibelangusest suurenes lehtede veebikäive selle hulgas 12 protsenti.
Reklaamikäive oli 2013. aastal suurim Postimehel 6 miljoni euroga (võrreldes 2012. aastaga langus -1,5 protsenti), talle järgnes Äripäev 2,9 miljoniga (+14 protsenti), Eesti Ekspress 1,8 miljoniga (-12 protsenti), Õhtuleht 1,8 (-4 protsenti) ning Eesti Päevaleht 1,4 (-5 protsenti).
Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul on lehtede reklaamimüük olnud seega kaks aastat praktiliselt samal tasemel. Küll aga on kahe aastaga tõusnud ajalehtede tootmiskulud ning seega on lehtede majanduslik olukord pigem halvenenud.

Seotud lood

Uudised
  • 31.03.14, 09:46
Lehtedel suur reklaamimaht
Eelmisel nädalal suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht mullu sama ajaga võrreldes 11 külge ehk 5%, moodustades 212 külge.
Uudised
  • 19.08.13, 15:22
TV3 jätkas mullu kahjumiga
Eelmise aastal suurenes TV3 kahjum umbes 21%. Telekanal lõpetas aasta ligi 4,5 korda suurema puudujäägiga kui Kanal 2.
Uudised
  • 02.01.14, 14:39
Analüütik: lehtede reklaamikäive valmistas ootamatu pettumuse
Mullune ajalehtede kesine reklaamikäive jäi konkureerivate kanalite edu, reklaamiandjate ettevaatlikkuse ning väljaannete imidžimuutuse taha, kuid tänavu on oodata väikest tõusu, leiab meediaanalüütik Toomas Leito.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele