• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 21.01.14, 05:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamitööstuse salaboonused

Esimest korda on hakatud rääkima reklaamiäri salapärasest tasustamismudelist, mida on nimetatud ka legaalseks altkäemaksuks.
On kirjutamata seadus, et meediaagentuuridele tuleb maksta salapärast boonust ehk kickbacki ehk agency volume bonus´t (AVB), mida meediaagentuuride assotsiatsiooni juhatuse liige tuliselt eitab, ent liikmed tunnistavad. Sellist mahuboonust agentuuride tasustamisel kasutatakse nii meediaettevõtetes kui ka jaekaubanduses ja teisteski valdkondades.
Esimest korda avas diskussiooni reklaamitööstuse tasustamismudeli omapäradest endine meediaagentuuri MediaCom juht Janeck Uibo, keda peetakse ka kickbacki maaletoojaks. Uibo selgitas avameelset teemakäsitlust sellega, et kuna ta meediaagentuuris enam kaasa ei löö, on tal lihtsam ülejäänud maailmale distantsilt selgitada, kuidas ja kes tegelikult maksab kinni näiteks telekanalites jooksva reklaami ja kuidas see reklaamiturgu nn alla veab.
Jaanuari alguses kirjutas Äripäeva teemaveebis BestMarketing endine MediaCom juht ja nüüdne Postimehe turundusdirektor Janeck Uibo, et meediaagentuuridele ei maksa suuresti palka mitte klient, vaid meediakanal. "Ebamugav teema kõikidele osapooltele," nentis Uibo.
Klient maksab meediaagentuuridele vahendustasu enamasti null kuni kolm protsenti tehingust, ent põhitasu tuleb agentuuride väitel meediakanalilt või rahvusvaheliselt ketilt. Kui meediaagentuuride vahendustasu kliendi reklaamimahu pealt on suurusjärgus 0 kuni kolm protsenti, enamasti üks protsent, siis millest agentuurid elavad ja kuidas on võimalik seejuures teenida kasumit? Turuosalised väidavad, et agentuuride kasumi toobki neile nn legaalne altkäemaks ehk agency volume bonuses ehk kickback.
Kas ja kuidas kommenteerivad meediaagentuuride juhid seda teemat, loe tänase Äripäeva paberlehest.

Seotud lood

Uudised
  • 23.01.14, 15:58
Meediaagentuuride varjatud töö
Aegis Media Grupi Baltikumi tegevjuht, Eesti Meediaagentuuride Liidu juhatuse liige Margus Sameli vastab Äripäevas 21. jaanuaril 2014 ilmunud artiklile “Avalik saladus”.
Uudised
  • 12.02.14, 15:29
Volkov: meediaagentuuridel oli haltuura-aasta
Reklaamiagentuuri Der Tank juht Joel Volkov tunnustab Janeck Uibo mõtet tuua elevant kapist välja ja rääkida suu puhtaks kickbackidest.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele