• OMX Baltic−0,3%269,99
  • OMX Riga−0,12%872,83
  • OMX Tallinn−0,4%1 725,97
  • OMX Vilnius−0,25%1 042,27
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,95%8 226,71
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,16
  • OMX Baltic−0,3%269,99
  • OMX Riga−0,12%872,83
  • OMX Tallinn−0,4%1 725,97
  • OMX Vilnius−0,25%1 042,27
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,95%8 226,71
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,16
  • 08.06.14, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äri, mida ei saa katsuda

Tallinna audiitorfirma OÜ Donoway Assurance on hea näide, et Gaselli TOPi võib vabalt sattuda ka ettevõte, mille osutatavat teenust ei ole sisuliselt võimalik ei näha, nuusutada ega katsuda.
Vadim Donchevski ja
Darja Roos (Donoway Assurance Ltd)
  • Vadim Donchevski ja Darja Roos (Donoway Assurance Ltd) Foto: Terje Lepp
Rahaasjad teatavasti ei armasta tähelepanu, ent audiitorid armastavad täpsust ja punktuaalsust. Gasellide edetabelis 1042. koha saanud Donoway Assurance tõestab, et teiste firmade tööd ja rahaasju kontrollides on võimalik edukas olla.Donoway Assurance'i asutaja Vadim Dontševski töötas enne seda ligi 13 aastat tollases ASis KPMG Estonia. 2007. aasta algul otsustas ta luua oma firma ning aasta hiljem kutsus partneriks endise kolleegi KPMG päevilt Darja Roosi.“Alustasime tegevust Eestis, kuid ühinemiseks rahvusvahelise ketiga Crowe Horwath International oli vaja hõivata kõik Baltimaad, ainuüksi Eestist ei piisanud,” meenutab Dontševski. “Seega pidime taastama kõik vanad kontaktid naaberriikides ja koopereeruma. Pääsesime Crowe Horwathi ketti kolme riigi ja kaheksa firmaga.”Dontševski lisab, et nüüd on nende firma tublisti laienenud ning enam kui kolmveerand ärist asub välismaal.Riik muudab turguNagu paljudes teistes ettevõtluse valdkondades, tegutsevad audiitori- ja nõustamisäris suured rahvusvahelised ketid kindlate kaubamärkide all. Neli maailma suurimat audiitorettevõtet – Deloitte, PwC, Ernst & Young ja KPMG – kuuluvad gruppi, mida kutsutakse BIG4. Crowe Horwarth International kuulub rahvusvaheliste audiitorkettide esikümnesse, ja selle üheks lüliks on ka Dontševski ja Roosi firma Donoway Assurance.Donoway Assurance'i tegevusest umbes 70 protsenti moodustab audiitortegevus. Muud teenused, nagu näiteks nõustamine ja raamatupidamisteenused, täiendavad põhitegevust. “Kriisi ajal andsid raamatupidamisteenused audiitoritele võimaluse ellu jääda, kuna turg tõmbus väga tugevalt kokku,” lisab Dontševski.Lähiajal võib raamatupidamisteenuste turg märgatavalt muutuda, sest riik valmistub muutma kogu segmenti – arvestust pidada ja aruandeid koostada saab riikliku ettevõtjaportaali kaudu. Seega võib kaduda vajadus eraldi raamatupidamisteenuse ja raamatupidamistarkvara järele.Mis puudutab aga Eesti audiitorteenuste turgu, siis Donoway Assurance'i omanikud ei välista, et kui tõstetakse kohustusliku auditi kriteeriume, kahaneb turg. Sest madala hinnaga teenuseid tellinud kliendid kaovad ära ja neid teenindanud audiitorid jäävad tööst ilma.Hind sõltub nimestAudiitorteenuste hinnad sõltuvad mitte ainult regioonist, olulist osa mängib ka kaubamärk. “Meie arvestuste järgi moodustab umbes 35 protsenti BIG4-lt tellitavate teenuste hinnast just kaubamärgi maksumus,” ütleb Dontševski.Darja Roos täiendab, et selles äris on raske reklaami teha, sest kõik tooted on standardsed ja kindlate näitajatega. “Ei saa tulla kliendi juurde ja öelda, et viime auditi läbi paremini kui konkurendid,” räägib Roos.“Paljud Eesti firmad tellivad kohustusliku auditi ning neid huvitab ainult hind,” toob Dontševski välja järgmise probleemi ja lisab, et nende firma töötab peamiselt rahvusvahelisel areenil tegutsevate keskmiste ettevõtetega. “Töötame nendega, kellele on hind oluline, kuid mitte ainus kriteerium. Mõned suured kliendid tellivad teenuseid ainult BIG4st. Meie ei hakka kunagi sellise BIG4 kliendi pärast konkureerima nagu Eesti Energia või Elion.”Kaks erinevat lähenemistDontševski sõnul on BIG4 nagu omamoodi vabrik. “Tellija suhtleb audiitorettevõtte esindajaga, aga auditi teeb suur meeskond, mille liikmete vahel on funktsioonid rangelt jaotatud,” seletab ta. “Suurfirmades on see tavaline praktika ning see lubab saavutada suuremat efektiivsust ja tulu ajaühiku pealt.”Teise ešeloni firmades on tema sõnul omanikud rohkem kaasatud auditisse ja klientidega suhtlemisse. “Sellele vaatamata ei suuda ainult ühe inimese tehtud audit pakkuda mõistlikku alternatiivi nii-öelda vabrikutele.”Kui oskad keelt, jõuad ka AserbaidžaaniPraegu on Donoway Assurance esindatud kuues riigis: Eestis, Lätis, Valgevenes, Ukrainas, Aserbaidžaanis ja alates 2013. aasta lõpust Venemaal. Firma esialgne strateegia oli laieneda kõikidesse Ida-Euroopa riikidesse ehk Läänemerest kuni Musta mereni välja.“Venemaale me tegelikult minna ei tahtnud, kuid turu areng sundis,” nendib Dontševski. “Me ei tahtnud minna, sest seal alustamine nõuab mahukaid investeeringuid – Venemaa turg on suur ja keeruline. Näiteks alustamiseks Eestis läks meil vaja umbes 5000 eurot, Ukrainas 15 000 eurot, aga Venemaal võib see summa küündida 100 000 euroni või isegi üle selle. Samas geograafilisi piire meie ärile pole.”Erinevate keelte, sealhulgas vene keele valdamine võimaldab töötamist paljudel turgudel. “Mõnele kliendile on oluline, et mitte ainult ei räägitaks nende keeles, vaid ka mõeldaks,” märgib Roos. “See on usalduse küsimus. Audiitor näeb firma kogu köögipoolt ja siin on oluline luua kliendiga kontakt.”Dontševski sõnul sattus Aserbaidžaan nende huviorbiiti juhuslikult. “Tegu on naftariigiga ja meie jaoks väga hea turuga,” tunnistab Dontševski. “Aserbaidžaanis ja Eestis ühe kliendi pealt teenitav tulu võib erineda mitu korda.”TASUB TEADAAudiitorfirma OÜ Donoway Assurance kiire kasvu põhjused
Sisenemine uutele turgudele. Uuteks turgudeks olid Läti, Ukraina ja Aserbaidžaan. Eriti edukaks osutus minek 2011. aasta algul Aserbaidžaani. Näiteks 2011. majandusaastal suurenes firma käive kolm korda.Tütarettevõtted välismaal. Uute ettevõtete soetamine välisriikides on suurendanud selles riigis turupositsiooni ja tõstnud klientide teenindamise kvaliteeti. Samas on tütarettevõtetes ka loobutud mõningasest osalusest. Selliste tehingute eesmärk on tugevdada kohalike partnerite kaasatust ettevõtte juhtimisse ja arendamisse.Personaalne lähenemine kliendile. Donoway Assurance'i töötajad suudavad igale kliendile leida unikaalse lähenemisviisi. Oluline on hästi osata kliendi emakeelt.
OÜ Donoway Assurance
Asutatud 16.02.2007.Põhiomanikud Vadim Dontševski ja Darja Roos.Osutab audiitorkontrolli, ärinõustamis- ja raamatupidamisteenuseid.Tegutseb Eestis, Lätis, Valgevenes, Ukrainas, Aserbaidžaanis ja Venemaal.Töötajaid 33.Käive 2012. a 0,63 mln eurot, audiitorteenuseid sellest ligi kolmveerand, eksport 82%. Käive on kolme aastaga neljakordistunud.Kasum 2012 95 420 eurot, kasv 3 aastaga 2,6 korda.Koht Gaselli TOPis¬ tänavu 1042., audiitorfirmade TOPis 2009. aastal 4.2008 september sai ärinõustamisfirmade rahvusvahelise keti Crowe Horwath International liikmeks.2010 detsember soetas osaluse Läti audiitorfirmas Larssen Donoway Inkens SIA.2011  veebruar soetas osaluse Aserbaidžaani audiitorfirmas Baltic Caspian Audit LLC.2011 lõpp soetas osaluse Ukraina firmas Vlasny Kapital AF, mis nimetati ümber Donoway Audit AFiks.2013 aprill omandas enamusosaluse audiitorfirmas OÜ Villems Donoway.2013 lõpp asutas Peterburis Donoway Assurance OOO.
Milline vanasõna iseloomustab Teie tegevust?

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.14, 08:48
Lennudispetšer maandus ehituses
Edu saavutamiseks tuleb seada kõrge latt ja tõsta pidevalt taset, mida on lihtsam teha kriisi ajal, on veendunud ehitusfirma Karso Ehitus OÜ omanik Sergei Gladkov.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele