Maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada laenu toel neljarealiseks, esitas majandus- ja taristuminister Urve Palo mõttekoha riigikogus.
Palo ütles, et ei ole rahul sellega, mis puudutab Tallinna-Tartu maantee ehitamiskiirust. Tema sõnul arendaks tee-ehitus regionaalpoliitikat laiemalt, sest korralikud teed võimaldavad linnas tööl käia. Samuti suurendaks neljarealisus turvalisust.
Majandusministri sõnul ehitatakse Tallinna-Tartu maanteed aeglases tempos. "Riigi vahendid on piiratud ja sellist võimalust, et paneme lihtsalt eelarves raha oluliselt juurde ei ole lähiaastate perspektiivis ette näha," ütles Palo.
Palo lausus, et senine tegemata teelõik, mis läheks Tallinnast Paideni neljarealisena, maksaks 200 miljonit eurot. Sellest umbes 70 miljonit eurot oleks võimalik saada Euroopa Liidu struktuurivahenditest.
"See oleks tõsine mõttekoht ja mina isiklikult pooldaksin lähenemist, et teha kiiremini ära ja seda saab kohe kasutama hakata, mitte venitada. Praegune teehoiukava Paideni tegemist ette ei näe," lisas minister.
Palo vastas täna arupärimistele, miks kavandab valitsus 2015. aastal vähendada teede rahastamist 25 miljoni euro võrra, et vähendatav summa tehakse tasa 2020. aastaks, kui alates 2016. aastast teede rahastamist suurendatakse järk-järgult, sest senise praktika järgi on kütuseaktsiisist saadav summa kasvanud.
Majandusministri sõnul ei ole mõistlik, et on väga kindlalt kirjas, kui palju täpselt tuleb igal aastal kulutada protsentuaalselt kütuseaktsiisist tee-ehituseks, sest valmisolek võib aastatega varieeruda. "Ma ei näe suurt probleemi selles, et aastast aastasse see protsent võib natuke muutuda, kui on olemas korralik teehoiukava, mida pikas perspektiivis jälgitakse," selgitas Palo.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo nimetas ASi Eesti Liinirongid, ASi Eesti Teed, ASi EVR Cargo ja ASi Elering nõukogusse uued liikmed.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo kutsub kolmapäevaks kokku ümarlaua, et arutleda pangateenuste kättesaadavuse üle maapiirkondades.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo on parajas kahvlis püüdes teotahtetus valitsuses iga hinnaga tähelepanu köita, kirjutab toimetaja Harry Tuul.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo saatis täna ministeeriumi partneritele arvamuse avaldamiseks eelnõu, mis piirab oluliselt tarbimislaenude reklaami sisu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.