Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turismitalud puhkesid õide

    Eesti turismitaludel läks möödunud aastal hästi ning tulevik paistab igati helge. Suurt osa mängivad siin ka ettevõtjad, kes korraldavad üha kallimaid ja uhkemaid suvepäevi.

    Luhtre turismitalu perenaine Marje Schmidt rääkis, et ettevõtete panustamine suvepäevadesse on märgatav. „Kui masuajal oldi pigem tagasihoidlikud, siis nüüd on näha, et esinema tellitakse üha kallimaid bände, samuti võetakse juurde lisateenuseid,“ rääkis ta.
    Sama kinnitas ka Kuke turismitalu omanik Jüri Lakspere.
    Endla Turismitalu OÜ üks omanikke Jonel Põld rääkis, et nende kogemuse põhjal oleneb väiksemate ettevõtete meelelahutustegevus sageli rahakoti paksusest ehk kui raha on, siis ka suvepäevadele minnakse. Suuremad ettevõtted planeerivad aga seesuguseid üritusi pikalt ette ning kasutavad pigem ürituste korraldusfirmasid, kelle kanda on kogu tegevus.
    Schmidt, kes on Raplamaal asuva turismitalu üks omanikke, ütles ka, et inimesed otsivad tallu tulles maalähedust, näiteks kohapeal valmistatud toitu, samas ei suudeta loobuda ka mugavustest.
    Suuline reklaam. Lakspere hinnangul aitab paljuski ettevõtte edukusele kaasa suuline reklaam, mis töötab oluliselt paremini kui ajalehekuulutus või sotsiaalmeedia. „Sõna levib suust suhu, sõbra või tuttava soovitus on väga oluline,“ ütles ta. Ka Põld rõhutas suulise reklaami tähtsust seda tüüpi ettevõtete puhul.
    Schmidt märkis, et ta ei oska küll kommenteerida sotsiaalmeedia osatähtsust turismitalu reklaamimisel, kuid edukaks tegutsemiseks peab kindlasti olema nähtav turismiveebisaitidel ning panustama sellele, et inimesed saaksid turismitalus hea kogemuse, sest suuline reklaam on parim reklaam.
    Koostööpartnerite olulisus. Turismiettevõtete puhul on märgatav ka nende lai ampluaa ehk siis pakutavate teenuste mitmekesisus.
    Lakspere hinnangul ei saa kindlasti väita, et lai tegutsemisvaldkond olekski edu pant, pigem on kinni kõik ärimudelis. Sageli toimivad tursmitalud omamoodi kogukonnaettevõtluse osana – näiteks pakub turismitalu majutust ja toitlustust, lähedal asuv ettevõte aga näiteks seikluslikku ajaviidet.
    Temaga nõustus ka Põld, kes rõhutas, et oluline on eeskätt koostööpartnerite olemasolu. „Pigem on mõtet teha oma asja ja kvaliteetselt. Päris nii pole mõtet, et ise taon trummi, olen õhtujuht ja mida kõike veel. Mõistlik on kaasata koostööpartnereid,“ rääkis ta. Põld lisas, et partnerite valikul peab olema aga väga hoolas, näiteks tasub ise läbi proovida nende teenused. „Ei saa pakkuda inimestele seda, mida ise kogenud ei ole,“ sõnas Põld ja lisas, et näiteks on ta koos oma meeskonnaga käinud kanuumatkal, mida nüüd ka klientidele pakuvad.
    Tulevik helge. Ka tulevikuperspektiiv on ettevõtetel igati positiivne. Valdavalt oodatakse kas sama käivet nagu eelmisel aastal või isegi kasvu. Lisaks rahanumbrite hoogsale kasvule ei jääda ka ise käed rüpes istuma. Nagu ütles Schmidt: „Oleme kogu hoole ja armastuse turismitallu pannud ja on näha, et see hakkab ennast ära tasuma.“
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Estonian Cell sai üle 20 miljoni euro kahjumit
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Millal oma raamatupidaja lahti lasta?
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.