Briti hiiglaslik spordikaupademüüja Sports Direct avab oktoobri lõpus Ülemiste keskuse laiendatud osas suure kaupluse.
Sports Direct, mis on tuntud oma odavate hindade poolest, avab oktoobri lõpus laiendatud Ülemiste keskuses uue kaupluse. Sports Directi Balti piirkonna juht Remi Aare kinnitas, et kaupluses hakkavad olema samad hinnad nagu Inglismaal.
„See moment oli nende jaoks sobiv. Langesid mitu asja kokku – hea keskus laienes, oli võimalik leida sellist suurt pinda ja nende laienemissoov oli tol hetkel olemas,“ selgitas Ülemiste keskuse juhatuse liige Guido Pärnits populaarse spordikaupade müüja Sports Directi tulemist keskuse laiendatud osasse. Sports Directi kauplus on ühtlasi kaubanduskeskuse suurimaks uueks poeks, pindalaga 1600m2.
Poed toetavad veebiäri
„Kui paljud jaeettevõtjad püüavad avada oma veebiäri, siis nemad vastupidi, püüavad seda asja toetada jaekauplustega,“ ütles Pärnits. Tema arvates on see loomulik käik, et tugevad veebikaubamajad püüavad end ka tavakliendile rohkem kättesaadavaks teha. „Eks see online ja offline kaubanduse sünergia järjest süveneb,“ tõdes Pärnits. Juhatuse liige usub, et üheks põhjuseks, miks Sports Direct avatakse Ülemiste keskuses, oli võime tagada kauplusele piisav ruum. Tema sõnul ei ole suured tippkeskused sageli võimelised just suuri pindu kauplustele pakkuma.
Pärnitsa sõnul on Sports Direct end oma agressiivse hinnapoliitikaga veebiturunduses tõestanud, mistõttu ta loodab, et positiivne mõju on ka kaupluse külastatavusele. Poest asjade ostmine on tema sõnul internetist kaupade tellimisest emotsionaalsem ning seetõttu usub ta, et paljud kliendid, kes muidu on kasutanud aeganõudvat veebikanalit, tulevad lihtsalt Ülemiste keskusesse seda sama kaupa ostma.
Kuna Sports Direct Internationalil on 60-protsendiline enamusosalus Sportland International Groupis, tundub Pärnitsale konkurendi samasse kaubandusekeskusesse toomine veidi läbimõtlemata sammuna. Samas leiab Pärnits, et Sports Direct täiendab Ülemiste keskuse spordivalikut – kaupluses on selged monobrändipoed nagu Nike, multibrändipoed nagu Sportland ja Rademar ning discount hinna kontseptsiooniga poed nagu Sports Direct. „Ta kindlasti tugevdab Ülemiste positsiooni spordikaupade ja läbi selle kaubanduskeskuste turul,“ ütles Pärnits Sports Directi kohta, lisades , et Ülemiste keskuse seisukohast näeb ta uue poe avamist positiivselt.
Lootus külastajate arvu kasvule
„Eesmärk on tegelikult tõmmata ära teiste keskuste kliendid, kes tahavad sporti osta, enda keskusesse,“ selgitas Pärnits. „Parem omada Sports Directi või mis iganes tugevat konkurenti oma katusele all, kes küll pakub sisemist konkurentsi, kui lasta tal avada pood naabertänavas või konkureerivas keskuses."
Pärnits usub, et suuremad kauplused saavad konkurentsiga hakkama. Samas lisab ta, et Sports Directi tulekul võib olla mõju negatiivne mõju sekundaarsete keskuste spordipoodidele. Juhatuse liige võrdles Sports Directi poe avamist riidekaupluse H&M-i tulekuga Eesti turule. „Fakt on see, et H&M-il on juba olemas kolm poodi, õige pea avatakse neljas pood Tallinnas, ja ega mitte midagi juhtunud pole, et keegi on hakanud kuskil ärisid sulgema.“ Seega ei usu Pärnits, et Sports Directi tulek muudab üldist turgu.
Võttes arvesse ka laiendusega kaasnevaid teisi uusi kaupluseid, on Pärnitsa sõnul oodata, et Ülemiste keskuse külastajate arv tõuseb umbes 5000 inimese võrra päevas, 15 000-lt inimeselt 20 000-le. Pärnits märkis, et nii kaupluste arv ja kvaliteet paraneb pärast laienduse avamist oluliselt.
Konkurendid kidakeelsed
Sportland Eesti AS-i juhatuse esimees Gerd Kiili märkis, et pärast laienduse avamist ei muutu Ülemiste keskuse Sportlandi suurus. Kaupluse pindala on 1650 m², kuid poe konfiguratsioon muutub. Ta lisas, et Sportlandi kaupluses toimub täielik uuendus ning et kauplusest saab kõike uuemaga kontseptsiooniga Sportland, mille märksõnaks on digitaalsus.
Kiili sõnul on konkurents edasiviiv jõud ning paneb rohkem pingutama. Ta lisas, et positsioneeringus tuleb olla väga täpne ja vigade jaoks pole ruumi.
Rademar OÜ juhatuse liige Margus Juksar ei osanud hetkel veel kommenteerida, milline on Sports Directi mõju Rademari kauplustele. „Kõigepealt peab nägema, mis sortimendiga ja mis hinnatasemega nad tulevad kauplema, ja siis saame edasi mõelda,“ lisas Juksar. Üks Rademari kauplustest asub ka Ülemiste keskuses.
MIS ON MIS
SportsDirect on Suurbritannia spordikaupade müüja, kellel on lisaks veebipoele ca 400 kauplust. Sports Directi terve aasta kasum eelmise aasta kevadest oli enne maksude tasumist 249,3 miljonit naela (315 mln eurot). Käive tõusis aastaga 24 protsenti ning oli 2,7 miljardit naela (3,4 mld eurot). Enamus Sports Directist kuulub Briti miljardärile Mike Ashley`le. Ashley on tuntud ka kui jalgpalliklubi Newcastle United omanik, mille ta ostis umbes 135 miljoni naela eest.
Mullu mais omandas Londoni börsifirma Sports Direct International 60% osaluse Eesti spordikaupade jaemüügi liidris Sportland. Praeguseks on sõlmitud ka kokkulepe ülejäänud 40% ostmiseks. Sports Directi majandusaasta aruande kohaselt maksis 60protsendiline osalus Sportlandis 6 miljonit naela ehk 7,5 miljonit eurot.
Laiendus rentnikke täis
Ülemiste keskuse omanikfirma Linstow Internationali juhatuse liikme Frode Grønvoldi kinnitusel on praeguse seisuga 99,5%-le pinnast rentnikud leitud ning kolm viimast alles jäänud ruumi on broneeritud.
Ülemiste keskusse tuleb 210 poodi. Märkimisväärsemad rentnikud on H&M, Zara, Reserved, Mohito, Sinsay, River Island, Monton, Calvin Klein, Springfield, Marc O'Polo, Next, Guess, Tommy, Hilfiger, Terranova, Esprit, Aldo, Bata, Sketchers, Sports Direct, Rademar, The Pier. Laiendatud kaubanduskeskuses leiduvad toidukohad, nagu Lido, BabyBack, Subway ja Toits. Ülemistesse tuleb ka laste mänguala/meelelahutuskeskus. Uuteks kauplusteks on Camp David, Soxxc, McNeal, Napapijri ja Sinsay, märkis Grønvold.
Grønvold märkis, et suurimaks uueks kaupluseks on Sports Directs, mille pindala on 1600 m². Samuti avab 1400 m² pindalaga söögikoht Lido esimese linnavälise restoranikompleksi. H&M avab Ülemiste keskuses oma esimese koduosakonna Eestis.
Laiendatud Ülemiste on kaasaegse disainiga kaubanduskeskus, kus looduslikud elemendid läbivad temaatiliselt kogu kauplust. Keskusesse paigaldatakse elektroonilised ekraanid ning kaasaegne valgustus.
Keskuse vanem pool kujundatakse ümber ning uuendatakse. Et pakkuda laiemat valikut teenuseid, on Ülemiste keskuses garderoobid, lihtsustatud kärud, emadele imetamisruum jt teenuseid, täpsustas Grønvold.
Ülemiste keskuse laiendamine kulgeb plaanipäraselt ning kaupluskeskuse uuendus peaks valmima oktoobri teiseks pooleks. Tulevatel nädalatel teatatakse täpne kuupäev, mil laiendus avatakse. Pärast laiendust on Ülemiste keskuses 92 000 m² üldpinda.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele