Juunis peatus majutusettevõtetes 335 000 turisti ehk 6% enam kui eelmise aasta samal kuul, teatas statistikaamet. Suurenes nii sise- kui ka välisturistide arv.
Juunis peatus majutusettevõtetes 224 000 välisturisti ehk 5% enam kui eelmise aasta juunis. Üle poole turistidest saabus naaberriikidest Lätist, Soomest ja Venemaalt. Venemaa turiste oli majutusettevõtetes 10% rohkem kui eelmise aasta juunis ja Soome turiste 5% rohkem. Läti turistide arv püsis eelmise aasta tasemel. Mitmetest Euroopa riikidest saabus enam turiste kui aasta tagasi juunis — Saksamaalt 13%, Leedust 6% ja Suurbritanniast 4% rohkem. Samas Rootsist ja Itaaliast saabunud turiste peatus majutusettevõtetes vähem. Jätkuvalt suureneb Aasia riikidest saabunud turistide arv. Kaks kolmandikku majutusteenuseid kasutanud välisturistidest peatus Tallinnas. Populaarsuselt järgmised sihtkohad olid Pärnu ja Tartu linn, kus peatus vastavalt 11% ja 5% majutusettevõtete teenuseid kasutanud välisturistidest.
77% välisturistidest olid puhkusereisil ja 17% tööreisil.
Siseturiste peatus majutusettevõtetes 111 000, mida oli üle 6000 rohkem kui mullu juunis. Harju maakonnas peatus 22%, Pärnu maakonnas 14% ja Ida-Viru maakonnas 9% majutusteenuseid kasutanud siseturistidest. 65% siseturistidest olid puhkusereisil ja viiendik tööreisil.
Juunis pakkus külastajatele teenust 1268 majutusettevõtet. Külastajate käsutuses oli 22 000 tuba ja 52 000 voodikohta. Eelmise aasta juuniga võrreldes lisandus 82 majutusettevõtet 440 toa ja 2131 voodikohaga. Juunis oli täidetud 49% tubadest ja 40% voodikohtadest. Ööpäev majutusettevõttes maksis keskmiselt 34 eurot ning oli 2013. aasta juuniga võrreldes ühe euro võrra kallim. Tallinnas ja Pärnus maksis ööpäev majutusettevõttes riigi keskmisest rohkem.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juunis pöördus Venemaa turistide külastuste arv pärast mitmekuist langust taas ootamatult kasvule.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.