Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Särtsu täis Tesla

    Tesla Motorsi aktsia on taas kõigi aegade tipus, firma tuleb uute mudelitega välja, ehitab massilise akutehase USAsse ning suurendab märkimisväärselt tootmismahte.

    Kas kõige selle juures keegi julgeb üldse Tesla vastu panustada? Sellele küsimusele vastuse leidmiseks peame teemasse veidi sügavamale sisse minema.
    Võtame punktide kaupa ette Tesla väärtpaberit mõjutavad tegurid ja analüüsime, mis võib saada.
    1. Tootmismahud. Tesla kinnitas äsja, et 2017. aastal näeb ilmavalgust uus mudel nimega Model 3. Tegu on praegusest Model Sist odavama ja veidi väiksema versiooniga, mis hakkab maksma umbes pool Model Si hinnast. Selle tulemusel hakkab maksma värske Tesla umbes sama palju, kui BMW 3. seeria või Mercedes-Benz C-klass, mis on mõlema firma menukaimad mudelid. Järgmisel aastal jõuab turule Tesla Model X, mis oma olemuselt on luukpäraga linnamaastur - nagu BMW X6. Ja kui veel sellest ei piisa, siis sahinate kohaselt toob Tesla 2017. aastal tagasi turule kaks aastat tagasi tootmisest kõrvaldatud Roadsteri, mis hakkab tõenäoliselt kandma nime Model R. See tähendab, et kolme aasta pärast võib Teslal olla juba praegu ühe asemel koguni neli mudelit müügis.
    2. Gigatehas. Tegevjuht Elon Musk on sedasi nimetanud firma planeeritavat uut akutehast, mis läheb maksma umbes 5 miljardit dollarit ning loob üle 6500 uue töökoha. See tehas peaks võimaldama Teslal toota autode akusid kuni 40% odavamalt ja märkimisväärselt suuremas mahus. Tehase endale saamise nimel võitlevad praegu California, Nevada, New Mexico, Arizona ja Texas, kellest Nevada on praegu väidetavalt soosik. Osariigid on aga valmis hüppama üle oma varju, et saada Tesla tehas endale ja nii on California nõus tegema mitmeid olulisi mööndusi seoses keskkonnaseadustega ning pakkuma kuni 500 miljoni dollari ulatuses maksuleevendust. Mida kauem võitlus edasi käib, seda magusamaks Teslale pakkumised muutuvad ja autofirma vaid võidab sellest.
    3. Aktsia. Läinud nädalal sulgus Tesla aktsia üle 260 dollaril, mis on firma ajaloo kõrgeim tase. Aastaga on Tesla aktsia kallinenud 70% ning 2013. aasta jaanuarist on aktsia rallinud ulmelised 680%. Augusti alguse seisuga on Tesla aktsia lühikesed positsioonid madalaimal tasemel alates oktoobrist. See näitab, et pessimistid on koomale tõmmanud enda positsioone Tesla vastu. See vähendab tõenäosust, et Tesla aktsia võib tugevaid ühepäevaseid languseid läbi teha ning on ka märk, et investorid on väsinud saamast Elon Muski ja Tesla käest vastu näppe. Bloomergi küsitletud analüütikutest vaid kaks on andnud Tesla aktsiale müügisoovituse.
    4. Haip. Ma ei saa üle ega ümber Tesla võrdlusest Apple'iga. Veel 2012. aastal oli Apple'i ümber nii tugev haip ja uskumus tuleviku ralliks, et mis iganes uudis tõi vaid endaga tõusu kaasa. See oli aeg, kui kuulsid, kuidas iga teine investor rääkis, et oleks vaid 2008. aastal aktsiaid ostnud ja imestas Apple'i meeletu ralli üle. Täpselt sama olukord kordub praegu Teslaga. Tegu on Wall Streeti kullakesega, kuhu otsa analüütikud (sarnaselt Apple'ile veel paar aastat tagasi) laovad enda uusi ja järjest positiivsemaid analüüse ning turg läheb selle kõigega kaasa. Tesla on praegu impulsi aktsia ja see impuls on selgelt ülipositiivne.
    Lisaks jääb piiratud leheruumi tõttu pikemalt lahti rääkimata Tesla Euroopas, USAs ja Aasias arendatav kiirlaadimisvõrgustik ja Aasia turu suur kasvupotentsiaal. Samuti ei jõua peatuda Elon Muski säravast isikust, kellest see-eest olen varem kirjutanud. Astudes aga korraks sammu tagasi, et suuremat pilti vaadata, siis jah, Tesla on riskantne ja volatiilne aktsia. Nad ei ole ennast tõestanud ja maailma vallutanud nagu General Motors või Ford ning Tesla sissetulekud on vaid murdosa nende omadest. Aga see just teebki Tesla atraktiivseks ja huvitavaks.
    Vaadates praegu Tesla ümber toimuvat, kus osariigid kaklevad nende tehase eest, tootmismahud on mühinal kasvamas, uued mudelid tulevad välja ja aktsia ümber on käimas tugev haip, siis Tesla aktsia suhtes on väga raske olla praegu pessimist. Seda tõestavad ka kokku kuivanud lühikesed positsioonid. Raske öelda, kus Tesla võib paari aasta pärast parasjagu olla, kuid paari kuu pärast on Tesla aktsia päris kindlasti kõrgemal.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Harry Tuul
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.