Liikluses foori taga ostlemist soosivat Tallinna Kaubamaja reklaami näinud Äripäeva veebi projektijuht Kärt Kerkel peab sellist sõnumit vastutustundetuks.
- Äripäeva veebi projektijuht Kärt Kerkel Foto: Merilin Kukk
Igal hommikul tööle sõites näen ma ridamisi autojuhte, kes istuvad ninapidi telefonis. Nad magavad maha rohelise tule süttimise, ujuvad sõidureas vasakult paremale, ei märka kaasliiklejaid ega sebra juures tee ületamiseks seisma jäänud jalakäijat. Neil on nii kiire e-mailide lugemisega või sõnumile vastamisega, et see ei kannata oodata kontorisse jõudmist.
Mis peab selleks juhtuma, et inimesed unustaksid autoroolis oma telefonid ja keskenduksid sõitmisele? Paljud pole nii head autojuhid, et viimasele keskendudes sedagi korralikult teha oskaks.
Pärast Äripäeva veebiarenduste projektijuhi Kätlyn Koritski kirjutatud lugu, kus
ninapidi telefonis istunud naisterahvas tagurdas otsa väikese tüdrukule ja sõitis minema seda märkamata, jättes viga saanud tüdruku tänavale, ajas Kaubamaja reklaam mul veel rohkem karva turri.
Selle reklaami sõnum on täiesti vastutustundetu. Rein peab foori taga keskenduma liiklusele, mitte lipsu ostma. Olgu ta jalakäija või autojuht.
- Tallinna Kaubamaja reklaam Ülemiste ristmikul Foto: Kärt Kerkel
Maanteeameti ja politsei- ja piirivalveameti eestvedamisel toimub 5. aprillil mobiilivaba päev, et juhtida liiklejate tähelepanu kõrvaliste tegevuste ohtlikkusele sõidukiroolis. Eestis toimub maanteeameti andmetel iga päev liikleja tähelepanu hajumise tõttu 2,1 õnnetust. 77% juhtidest kasutab sõidukiroolis mobiiltelefoni, neist 99% võtab kõne vastu. Mobiilivabal päeval kutsutakse kõiki liiklejaid üles andma lubadust vähemalt ühel päeval telefoniga sõidukiroolis mitte rääkida.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.