• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,78
  • DOW 300,75%44 199,15
  • Nasdaq 0,1%18 990,53
  • FTSE 1001,47%8 268,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,22
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,78
  • DOW 300,75%44 199,15
  • Nasdaq 0,1%18 990,53
  • FTSE 1001,47%8 268,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,22
  • 27.10.16, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks me Eestist ära läksime

Eesti on suurepärase ettevõtluskeskonnaga riik, mis suudab luua eeldused kiiret kasvu tagaajavate firmade tekkeks. Ent edukalt firmat juhtides tuleb paratamatult ühel hetkel suuremale turule kolida, kirjutab Bikeepi kaasasutaja ja tegevjuht Kristjan Lind.
Kristjan Lind
  • Kristjan Lind Foto: Erakogu
Jõudsime hiljuti San Fransisco lahe ääres paikneva suurima ja legendaarseima ühistranspordisüsteemiga Bay Area Rapid Transit District (BART) lepingut sõlmides 126 miljoni reisijani aastas.
Omakorda on see ka koht, kus Eesti jääb edasiarenguks väikeseks. Et kasvada veelgi, tuleb teha see samm ja kolida ettevõtte peakontor välismaale. Mitte selleks, et Eestist võimalikult kaugele kolida, vaid just kliendile lähedale.
Kohaloleku eelis
Piltlikult on iga ettevõte kui kaupmees, kes soovib oma ammendamatu toodanguvaru turul maha müüa. Kujundlikult on küsimus, kas minna oma toodanguga turule, kus käib iga päev 10 või 1000 inimest. Valik on kõigile selge ja meie näitel on turu suuruste vahe oluliselt rohkem kui 100 korda. Just see vahe sai otsustavaks.
Loomulikult on ühe variandina olemas võimalus kõik oma tegevused siiski kodumaal hoida ja teha Eestist müüki ja äriarendust. Kuid meile tundub see piltlikult valikuna, kas minna oma õunakoormaga turule kohale või üritada oma taluhoovilt saata sinna sõnum, et me võime teile siit õunu saata. Samal ajal on turul teised õunamüüjad, kes kohaloleku eelist kasutavad.
Just müük ja äriarendus on tegevused, mis peaksid ideaalis kohalikul turul toimuma. Seda siis B2B hardware' valdkonnas, kus tegutseme. Usalduse küsimus on lihtsalt liiga suur ja seda võidab üksnes näost näkku kohtudes. Kohalik müügimees võidab oluliselt kiiremini selle usalduse ja seeläbi ka tehingu.
Eesti nišš maailmaturul
Palju on meilt uuritud ka, miks sihime just Ameerika Ühendriikide turgu. Lähedal on ju Eestiga võrreldes palju suuri rattariike, mis suudaks meile aastateks väljakutseid pakkuda. Euroopa riikidesse äri laiendamine on aga sarnane uue äri käivitamisega – omad reeglid, keel, kultuur.
Ameerika Ühendriikides seda ei ole ja kliendid on valmis rohkem ratta infrastruktuuri investeerima. Lisaks on USAs teenusekultuur oluliselt kõrgemal tasemel ning kliendi püüdmiseks ja hoidmiseks ollakse nõus palju tegema. Siin ongi just meie võimalus, ameeriklased vaimustuvad uuenduslikest lahendustest, mis nende elu lihtsamaks teevad. Meid nähakse siin kui jalgrattaparklate Ferrarit, mis eristub, mõjub erilise ja uuenduslikuna. Rääkimata sellest, et turvalisemat lahendust kui meil pole maailmas loodud.
Pole kahtlustki, et Eesti on suurepärane koht ettevõtte alustamiseks. See on tehtud võimalikult lihtsaks ja siin pakutakse piisavalt rahastamisvõimalusi paljulubavale ettevõttele. Ka kasvamiseks on keskkond hea, kui välja jätta kõrged tööjõumaksud. Ometi tuleb ühel hetkel teha paratamatu otsus ja liikuda suuremale areenile. Usun, et see võikski olla Eesti nišš globaliseeruval maailmaturul – luua head tingimused idufirmade tekkeks ja arenguks. Sest praktiliselt iga idu, kes siit välja kolib, jätab vähemalt mingi osa tehnoloogiaarendusest veel pikaks ajaks Eestisse. Sama kehtib meie puhul.
Autor: Kristjan Lind

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele