Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõttetu taksosõda

    Kadri PõlendikFoto: Andras Kralla

    Seni kuni taksofirmad ei suuda viia oma teenust samale tasemele, nagu on sõidujagajate oma, ei saa nad eluilmas oma kliente tagasi, kirjutab ajakirjanik Kadri Põlendik.

    Olin ühel hommikul sunnitud sõitma nii-öelda tavalise taksoga, sest Uberil oleks minuni jõudmiseks kulunud liiga kaua aega, ja Taxify pakutud lähim sõiduk oli liiga kallis. Takso saabus paari minutiga, toimetas mind kiiresti sihtpunkti ja sain sõidu eest maksta kaardiga. Autost väljudes aga tõdesin, et ammu ei ole mul olnud olukorda, kus määrin nii autosse istudes kui ka sealt väljudes oma käed. Ja et taksosõit möödub sigaretihõngus.
    Ma ei ole ülemäära pretensioonikas, kui asi puudutab taksosid. Mul on ükskõik, millist marki, millise välimuse või kvaliteedinäitajatega auto mind sõidutab. Vahet ei ole, kas juht tahab lobiseda või vaikida, milline raadiojaam või muusika parasjagu autos mängib. Aga kui oled harjunud teatud tüüpi teenusepakkujaga ja kvaliteediga, jääb kvaliteedi langus paratamatult silma, nagu juhtus tol hommikul tellitud takso puhul. Paraku see ei ole ainus sarnane juhtum. 
    Mõni kuu tagasi oli mul hoopis vastupidine kogemus, kui olin tellinud Taxifyst. Istusin autosse ja esimese asjana pärast tervitamist vabandas sõidujagaja, et auto on väljast must. Ilm oli halb ja ta tõdes, et kui tahab auto puhta hoida, peaks iga sõidu järel pesulas käima. Ma ei oleks seda isegi märganud, aga juhi käitumine näitas, et ta peab oluliseks pakkuda väga head teenust. Sellist suhtumist olen märganud pea kõigi sõidujagajate puhul. Paraku ei saa sama öelda Taxify-väliste tavataksode kohta, pigem tundub, et nende teenuse kvaliteet on viimase paari aastaga langenud.
    Klient valib parema
    Ometi ei ole suur osa taksofirmasid väsinud nende aastate jooksul sõdimast ja võitlemast konkurentide vastu, märkamata, et see sõda on kaotanud igasuguse mõtte, sest nende fookus on kadunud kõige olulisemalt – kliendilt. Selle asemel kulutatakse energiat sõidujagajate vahelevõtmisele, politseisse avalduste tegemisele ja meediasse mustavate (anonüüm)kirjade saatmisele. Samal ajal langetab Taxify hindu, arendab oma rakendust kasutajasõbralikumaks ja koolitab juhte.
    Seega, minu soovitus kõigile neile taksofirmadele ja -juhtidele, kes väsimatult võitlevad: vaadake endale otsa ja tuletage meelde, mille pärast te seda tööd teete. Kulutage oma energiat teenuse parandamisele, vaadake üle hinnad ja mõelge, miks nii paljud teie potentsiaalsed kliendid on otsustanud Taxify ja Uberi kasuks. Minusuguste eesmärk ei ole lubadega taksofirmasid eirata või turult välja puksida. Klient valib teenuse, mis on talle mugavaim. Küsige oma teenuse eest konkurentsivõimelist hinda, tehke maksmine lihtsamaks (muide, kaardimaksed ei ole ka enam kuigi mugavad) ning mis kõige tähtsam – tehke sõit meeldivaks.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiina vastus majandusraskustele: triljoni jüääni võlakirjade emissioon
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.