Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus julgeb lauale tõsta suuri ja värskeid ideid

    Majandus- ja taristuminister Kadri SimsonFoto: Andres Haabu

    Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni (Eesti Keskerakond) hinnangul mõjub iga uue valitsuse algatus kui suur reform pärast pikka stagnatsiooni.

    Mõned kuud tagasi ametisse asunud valitsus on võrreldes varasemate valitsusliitudega tõstnud lauale selgelt enam uuenduslikke ideid, mis loomulikult tekitavad laiapõhjalist diskussiooni. Ühiskondlik arutelu on aga edasiviiv jõud, mille tulemusena sünnivad paremad lahendused. Rääkides valitsuse juba astutud sammudest, siis pean mõistlikuks, et ülevaadet andes keskendub iga minister ikkagi ennekõike enda haldusalale.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi suurimaks eesootavaks projektiks saab pidada valitsuse otsust muuta maakondlikud bussiliinid edaspidi tasust vabaks, suurendades seeläbi maapiirkondade inimeste võimalusi. Täna maksab riik 2/3 bussiveole kuluvast summast ning edaspidi kavatsetakse katta ka viimane kolmandik, milleks on piletitulu osa. Selle nimel, et tasuta ühistransport rakenduks, teevad tööd nii majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kohalikud ühistranspordikeskused kui ka maanteeamet.

    Kadri Simson osaleb 31. märtsil Pärnu Finantskonverentsi suurel maksudebatil.

    Tasuta sõit järgmise aasta eelarves
    2018. aastal töö kaotavad maavanemad on välja pakkunud, et tasuta transport võiks maakondades rakenduda juba tänavuse aasta maist. Nende initsiatiiv on tervitatav ning on tore näha, et tasuta ühistransport on muutunud tõeliseks erakondadeüleseks teemaks, kuid paraku ei ole 2017. aasta riigieelarves veel tasuta transpordiga arvestatud. Minu ettepanek on teha üleminek tasuta transpordile korralikult, põhjaliku ettevalmistusega ning rakendada see 2018. aastal.
    Vajadus tasuta ühistranspordi järele on minu hinnangul suur. Praegu on maal elavad inimesed olukorras, kus tööle jõudmiseks tuleb suur osa oma palgast lihtsalt maha sõita. Olgu selleks kuluks siis kütus autole või bussipilet. Meil on vaja alternatiivi, mis aitaks töötajal raha kokku hoida ning vähendaks maal elamise kulukust.
    Tulekul raskeveokimaks
    Teise suure algatusena tõstaksin lauale valitsuse plaani kehtestada veoautodele teekasutustasu. Minu jaoks on olnud täiesti arusaamatu, miks Eesti on tahtnud olla Euroopa viimane mohikaanlane ja pole seesugust maksu veel kehtestanud. Euroopa Liidus on kaks riiki, kus sellist maksu ei eksisteeri. Nendeks riikideks on Eesti ja Soome. Kui Eestisse registreeritud vedajad maksavad juba täna raskeveokimaksu, siis välisettevõtted seda tasuma ei pea. Seega peavad Eesti raskeveokid rahvusvahelisi sõite tehes üleval teiste riikide taristut, kuid teiste riikide veokid Eesti teedesse raha ei panusta. Valitsusel on plaanis hakata alates 2018. aastast maksustama kõikide Eesti teid kasutavate raskeveokite teekasutust. Seda ideed on varem toetanud ka transpordiettevõtted ja see on muudatus, mille me kindlasti ära teeme.
    Rääkides valitsuse uuendusest, ei saa mitte kuidagi mööda vaadata suurest tulumaksuvaba miinimumi reformist, mida võib pidada selle sajandi suurimaks maksureformiks. Uus maksusüsteem annab täiendavat tulu kõigile, kes teenivad alla 1758 euro suurust kuupalka – selliseid inimesi on ligikaudu 86% Eesti töötajaskonnast. Ma usun, et sellel muudatusel on Eestile pikaajaline positiivne mõju, toetades ka meie majanduse arengut.
    Uus kolmikliit on oma seniste tegudega tõestanud, et me väärtustame kõiki inimesi ning julgeme seda teha ka väljaspool pealinna. Meie eesmärk on peatada ääremaastumine ning selleks on vaja astuda reaalseid samme. Olgu selleks siis kohalike omavalitsuste tulubaasi suurendamine, põllumeestele makstavad täiendavad toetused või juba mainitud tasuta ühistransport.
    Uus valitsus julgeb lauale tõsta suuri ja värskeid ideid. On selge, et varasema stagnatsiooni valguses tundub iga uuendus suure reformina, millega võib olla raske harjuda. Kuid positiivne on see, et sihid on seatud ja soovitakse Eesti senisest madalseisust välja tuua. Teemasid, millest varem on pidanud vaikselt rääkima või sootuks vältima, enam ei eksisteeri. Seda näitas ilmekalt ka peaministri poolt lauda tõstetud teema, milleks oli  ettepanek anda kodakondsus siin vähemalt 25 aastat elanud halli passi omanikele. Valitsust, kes julgeb tõstatada olulisi teemasid ning ei karda uuendusi, saadab edu.
    Ma näen valitsuse tegevuskavas nii lühivaates kui ka pikemas plaanis positiivseid muudatusi, mis aitavad Eesti elu edasi arendada. Kui veel 2017. aastal tuleb suures plaanis jätkata varasema valitsuse poolt kokku pandud eelarvega, siis tulevatel aastatel saab järk-järgult liikuda enda suuremate plaanide ning eesmärkide poole.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.