Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loome täiesti uue lennufirma

    Estonian Airi jaoks on parem õudne lõpp kui lõputu õudus, kirjutab lennuameti ja Estonian Airi endine juht Toomas Peterson, kes soovitab Eestis luua täiesti uue lennufirma.

    Viimaste aastate pankrottide laine ja vajadus kohaneda muudatustega Euroopa lennunduses viivad mõttele, et miks mitte teha Eestis täielikult uus lennufirma. Lennufirmad on müünud ja müüvad ilmselt ka edasi usaldust. Usaldus tähendab nii lennuohutuse reeglite täitmist kui ka kliendi lootust, et firma finantsseisund lubab tal lende teha ka tulevikus.
    Alates 2009. aastast on Estonian Airi paigutatud kapitalimaksetena 57,2 ja lühiajalise laenuna 24,9 miljonit eurot, mis kokku teeb 82,1 miljonit eurot; kusjuures Euroopa Komisjoni on informeeritud üksnes 8,3 miljoni euro suurusest laenust. Retooriliselt küsides – kas peaksime ikka jätkuvalt turgutama surevat hobust?
    Uus firma kopeeriks odavlennufirmasid, lendaks umbes 5-6 ühetüübilise lennukiga, igapäevaselt kümnesse Euroopa tähtsamasse sihtpunkti, punktist punkti taktika alusel. Riigile jätame kuldse aktsia ehk siis ühe kolmandiku aktsiapakist, tuumikinvestorile ja strateegilisele partnerile ühe kolmandiku ning ülejäänud aktsiad eestimaalastele kas börsi kaudu või kuidagi otse. Algse investeeringu suuruseks on umbes 50 miljonit eurot, mis moodustab uue firma esimese kuue kuu tulubaasi.
    Lähipunktidesse (nt Helsingi, Riia, Vilnius, Peterburi) võiks propellerkennukitega lennata Regional Estonian Airi baasil moodustatud firma. Ilmselt kohandub see idee ka Euroopa Komisjoni regulatsioonide ja tema ametnike tõlgendamise võimalustega. Sellise omandistruktuuriga peaksime tagama stabiilse ja igapäevase lennuühenduse Euroopa olulisematesse sihtpunktidesse, mõningase riikliku kontrolli ning lõpuks kõige tähtsama – Eesti elanike huvitatuse ja motivatsiooni lennata oma firmaga.
    Pärast ELi lennundusturu avanemist 1993. aastal (nn Open Sky programmi käivitumist) muutus reisimine palju lihtsamaks ja taskukohasemaks, mida ilmestas lennuliikluse mahu kasv enam kui poole võrra. Ent kui 2011. aastal tootsid Euroopa lennukompaniid kokku veel pool miljardit dollarit puhaskasumit, siis 2012. aasta kokkuvõtteks prognoosib lennuettevõtjaid ühendav organisatsioon (IATA) Euroopa jaoks juba üle miljardi kahjumit. Suurenenud konkurents Ameerika ja idast lähtuvate firmadega paljastas Euroopa lennufirmade nõrkused. Vanad konservatiivsed traditsioonid, mis väljenduvad ka nn rahvusliku lennukompanii mõiste ja sisu kramplikus säilitamises, ei olnud enam jätkusuutlikud.
    Euroopas jäävad ilmselt ellu mastaabiefekti kasutavad suured nn klassikud Air France-KLM ühendus, British Airways, Lufthansa ning suuremad odavlennufirmad.  Nn rahvuslikud firmad (Estonian Air, airBaltic, suurematest nt SAS) heitlevad uute strateegiate otsingute ja ellujäämise piiril. Paljud väiksemad ongi uksed sulgenud (ungarlaste Malev jt) ja turult lahkujaid lisandub lähiajal kindlasti veel.  
    Artikkel ilmub EMT, Tallinna Kaubamaja, Danske Banki ja Äripäeva arvamuskonkursil “Edukas Eesti”.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.