Pikka aega on käinud diskussioon, et praegu Eestis kehtiv raskeveokimaks tuleks asendada teemaksuga. Valitsus on aga selgitanud, et Euroopa Liidus on raskeveokimaks kohustuslik ja kõik need riigid, kel seda pole, peavad maksu lähiajal kasutusele võtma. Nii et raskeveokimaksust Eesti loobuda ei saa, kirjutab DSV Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp.
Mis puutub aga lisaks veel üldise teemaksu kehtestamisse, siis väidetavalt on valdav osa Eesti teedel sõitvatest raskeveokitest siinses registris. Seega välismaistelt vedajatelt laekuv maksutulu oleks kordades väiksem kui Eesti vedajatele langev täiendav maksukoormus. Seepärast pole teemaksu ka seni kehtestatud. Kuigi oleks huvitav tutvuda vastava statistikaga.
Mõnes teises riigis kehtiva teemaksu tõttu ei ole meil jäänud ükski vedamisotsus tegemata, küll aga on selle administreerimine üksjagu tülikas.
Ilmselt vaataksin kogu teemale teise pilguga, kui töötaksin rahandusministeeriumis ning ei saaks eelarve tulusid ja kulusid kuidagi tasakaalu. Siis võiks Euroopa Komisjoni ettepanek kehtestada igas riigis kõigile liiklejatele võrdsed teemaksud isegi meeldida.
Praegu olen aga igasuguste täiendavate maksude vastu. Et siis paraneks Eesti teede kvaliteet oluliselt, on minu arvates müüt, kuna teemaksuna kogutav raha ei saa Eesti väiksust arvestades olla märkimisväärne. Ettepanek maksustatud teelõikude kasutuselevõtmisest ei sobi aga Eestile üldse. Suunata raskeveokid seeläbi suhteliselt vähe arendatud kõrvalteedele oleks erakordselt liiklusohtlik.
Seotud lood
Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.