Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aitab elektriauto ostutoetusest

    Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, peaks edaspidi sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents.

    Eesti läheb ajalukku riigina, kus avati kasutamiseks maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimisvõrgustik. Edaspidi võiks aga seal särtsu saamas käivate autode arv kasvada ilma riigi toetuseta.
    Toimetuse hinnangul ei ole põhjust jätkata elektriautode ostmisel ostutoetuse maksmist pärast seda, kui praegu selleks ette nähtud toetusraha otsa saab. Elektriautonduse ots Eestis on piisavalt lahti tehtud, et lõpetada autoturgu moonutava toetuse maksmine.
    Elektriautode ostutoetus on teatavasti üks osa lepingust, mis sõlmiti Eesti riigi ja Mitsubishi Corporationi vahel, et kasutada CO2 kvoodi müügist saadud raha. Sama kvoodiraha eest ehitati Eesti elektromobiilsuse programmi ELMO raames välja ka kiirlaadimisvõrgustik ning soetati avaliku sektori, eeskätt sotsiaaltöötajate käsutusse pool tuhat sama Jaapani firma elektriautot.
    ELMO tõi autod teedele. Ostutoetuse maksmine on kaasa aidanud elektriautode kasutuselevõtule Eestis. Selle abil on lisandunud suurusjärgus pool tuhat autot. Ilma toetuseta vaevalt oleks neid meie teedel nii palju ringi sõitmas. Seega toetusega jätkamise poolt võiks rääkida asjaolu, et see suurendaks keskkonnasäästlike sõidukite lisandumist.
    Samas ei saa ostutoetuse eesmärk olla kõik bensiini- ja diisliautod elektriautode vastu välja vahetada, sest see summa käiks selgelt üle jõu. Piisavalt kriitiline mass elektriautosid võimalike tulevikutrendide teadvustamiseks on programmi käigus aga juba soetatud.
    Ostutoetuse lõppedes senised müüginumbrid ilmselt kahanevad. Teisalt lõpeb toetusega paratamatult kaasnev turumoonutus. Samas areneb elektriautode turg iga päevaga ning enamik autotootjaid üritab sellelgi turul kanda kinnitada. See omakorda tähendab, et konkurents tiheneb, soodustades seeläbi elektriautode odavnemist ka Eestis.
    Moonutab turgu. Tänases põhiloos on juttu sellest, et Eesti populaarseima elektriauto Nissan Leafi hinnad erinevad Eestis ja Saksamaal 5000 euro võrra. Ometi on Saksamaa elatustase meie omast märksa kõrgem ning asi peaks olema vastupidi. Põhjus on lihtne – Eestis makstakse elektriauto ostjale toetust ning ­automüüjal pole põhjust hinda allapoole tuua, kui niikuinii ostetakse. Saksamaal toetust ei maksta ja seal tuleb ostjale rohkem meele järele olla. Mida kauem jätkuks meil toetuse maksmine, seda kauem oleks ka turg nihkes.
    Teiselt poolt näitab ostutoetuse ebaotstarbekust selle maksmine luksusauto Tesla S-mudeli ostjatele. Ühelt poolt on võrdsus ja võrdõiguslikkus hea. Kuna aga selle auto hind algab 60 000 eurost, võib olla kindel, et lõviosa neist oleks omaniku leidnud ka 18 000 euro suuruse toetuseta. Ning selle raha eest oleks saanud siis veel enam n-ö odavate elektriautode soetamist soodustada.
    Loomulikult on keerukas hakata piiri tõmbama, mis marki autole kui palju toetust võiks määrata. Õnneks pole seda vajagi, sest toetusraha saab peagi otsa. Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, on toimetus kindlalt seda meelt, et edaspidi peaks sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents. See toob ühtlasi potentsiaalsete ostjate jaoks allapoole mitte ainult Nissan Leafi, vaid ka teiste elektriautode hinnad.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Tugev konkurents süvendas Omniva kahjumit
Omniva müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis kokku 31,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3 protsendi võrra suurem.
Omniva müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis kokku 31,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3 protsendi võrra suurem.
Kuine hinnatõus sai vunki juurde
Tarbijahindade aastane kasv aeglustus aprillis 3,27 protsendi tasemele, näitab statistikaameti kiirhinnang.
Tarbijahindade aastane kasv aeglustus aprillis 3,27 protsendi tasemele, näitab statistikaameti kiirhinnang.