Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja, ära toeta Putini propagandat!

    Tänase Äripäeva kaanelugu näitab, kuidas tuntud Eesti ettevõtted reklaamivad end massiivselt ka Eestis nähtavates Putini-meelsetes telekanalites.

    Äripäeva hinnangul on ettevõtjal Ukraina sõja taustal ja käimasoleva külma sõja tingimustes viimane aeg mõtlema hakata, kuidas kulutada reklaamiraha nii, et see ei toetaks kaudselt Vene propagandamasinat. Oma toodete reklaamimine Putini ideoloogiat edastavates meediakanalites kannab kaudse moraalse heakskiidu pitserit hoolimata sellest, et selle taga on tegelikult puhtmajanduslik kaalutlus ühelt poolt, teisalt aga lihtsalt süvenematus. Äripäeva andmetel reklaamib end Vene kanalites ligi 150 ettevõtet – aga ka riigiasutust, nende hulgas haigekassa.
    Mõistame ettevõtjate argumenti, et venekeelse tarbijani on vaja jõuda. On tõsi, et kui ühed ettevõtted kõnealustes kanalites reklaami ei ostaks, siis teeks seda keegi teine: turg tühja kohta ei salli. Tavapärases poliitilises olukorras on igati normaalne, et ettevõtja järgib oma tegevuses puhtalt majanduslikke printsiipe ning leiab oma auditooriumiga suhtlemiseks toimivad kuluefektiivsed lahendused.
    Apoliitiline poliitilisus. Paraku nõuab muutunud poliitiline olukord teistsugust mõtlemist. See ei tähenda automaatselt kõigi efektiivsusega seotud arusaamade kõrvaleheitmist, kuid poliitilist aspekti meediaplaneerimises täiesti kõrvale jätta oleks tänases olukorras vastutustundetu. Ettevõtjad, kes ütlevad, et ei soovi poliitikasse sekkuda, on kaudselt sellesse siiski juba sekkunud, vahendades meediaagentuuride kaudu oma rahalisi vahendeid Vene valitsuse ideoloogiat esindavatele telekanalitele. Nii osutub huvipuudus oma reklaamiraha kasutamise suhtes tegelikkuses n-ö poliitilisemaks kui põhimõtteline otsus, missuguste kanalite kaudu oma toote-teenuse sihtgrupini jõuda.
    Meediaplaneerimisele silm peale. Tõsiasi, et enamik Äripäeva küsitletud ettevõtete juhte ei teadnud, missugustes kanalites tema juhitava ettevõtte reklaamid jooksevad, näitavad peamiselt seda, et nad ei ole selle teema üle järele mõelnud. See on inimlikus plaanis ju arusaadav: ettevõtjal on sada muud muret kui ennast pidevalt kursis hoida sellega, mismoodi täidavad meediaagentuurid neile ettevõtte poolt lepingutega delegeeritud ülesandeid.
    Eeldatavasti leidub vähe neid Eesti ettevõtjaid, kes kuuluvad ise RTR Rossija või Vesti vaatajate hulka. Enamik neist usaldab oma reklaamikampaaniate väljatöötamise meediaagentuuride hooleks, ja nii tulid Äripäeva küsimused nii mõnelegi juhile ootamatult. Üks neist tunnistas otsesõnu, et tal on piinlik selle pärast, et ta ei tea, missugustes kanalites tema ettevõtte reklaame näidatakse.
    Äripäeva sõnum ei ole siinkohal ettevõtjat süüdistada. Küll aga ühemõtteliselt teadvustada, et „süütuse aeg“ on otsas. Apoliitilisust taotlev, sõnastav ja hindav ettevõtja võib ennast ootamatult ja ebamugavalt leida olukorrast, kus näiv apoliitilisus osutub tema enda teadmatagi Putini režiimi kaudseks toetamiseks. Seetõttu on tark meediaplaanidel sisulisemalt silma peal hoida.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Personalijuht: naised, haarakem ohjad enda kätte!
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.