Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kumba osta - Facebook või Twitter?
Facebook ja TwitterFoto: Bloomberg
Üks kvartal jälle möödas, tulemused jälle teada ning jälle oleme grammi võrra targemad, mida Twitter ja Facebook endast firmadena ja eelkõige investeeringutena kujutavad. Kumb on praegu parem investeering?
Facebooki viimased tulemused olid parimal juhul kahetised. Nad teatasid, et järgmisel aastal kasvavad kulutused märgatavalt, samas kui käive aeglustub. Mitte just muusika investori kõrvadele. Sellele vaatamata olid kolmanda kvartali tulemused üsna head - firma lõi käibeootusi, puhaskasum kasvas ligi 90%, igapäevaste aktiivsete kasutajate hulk kasvas ning inimese kohta teeniti rohkem raha.
Facebooki rahateenimisvõime on praegustest sotsiaalmeedia aktsiatest kaugelt kõige parem. Paljud digiturunduse asjatundjad väidavad, et nad eelistavad juba Facebooki näiteks Google Adsile.
Firma aktsia on praegu aga kallis, olles just oktoobris saavutanud 81 dollari peal ajaloo kõrgeima taseme. Küll aga tasub investoril silmad lahti hoida, kui peaks mingi korrektsioon aset leidma. Kolmapäeval andis aktsia juba 6% järele ning väike hingetõmme oleks hea võimalus soetada hetkel parima rahateenimisvõimega sotsiaalmeedia firma aktsiat.
Twitteri puhul on lugu vastupidine. Viimane kvartal näitas, et neil on raskusi uute kasutajate leidmisega ning olemasolevate pealt raha teenimisega. Kui Facebookil on 1,3 miljardit ülemaailmset igakuist kasutajat, siis Twitteril vaid 284 miljonit ning võrreldes eelneva kvartaliga kasvas see number vaid 4,8% võrra.
Häda on ka Twitteri rahateenimisvõimega. Käibeprognoos käimasolevaks kvartaliks on 450 miljonit (umbes seitse korda vähem kui Facebookil) ning isegi lõdvemaid raamatupidamisstandardeid kasutades teenis firma 7 miljonit dollarit kasumit. Seega raha on neil raske sisse tulema.
Sel aastal on Twitteri aktsia andnud järele ligi 34%, samas kui Facebook on umbes sama palju tõusnud. Wall Streetil on näha, et investorid on mittekasumlike tehnoloogiafirmade osas muutumas rahutumaks ja Twitteril on kindlasti vaja investorite jaoks välja mõelda uus narratiiv, et aktsia saaks taas hoo üles.
Pikemas perspektiivis on Twitteril kindlasti võimalus näidata, et nad on elujõuline firma, kuid praegusel hetkel on sotsiaalmeedias investeeringut otsival investoril parim variant osta Facebooki aktsiaid.