Tallinna Kaubamaja avaldas täna enda teise kvartali majandustulemused, mis näitasid võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvu. Ometi ootas Swedbank ettevõttelt suuremat kasumit, mis vähenes kasvanud kulude arvelt.
- Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp. Foto: Veiko Tõkman, Äripäev
Kaubamaja teise kvartali
müügitulu oli 139,3 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 1,9%. Teise kvartali puhaskasum oli 5,9 miljonit, mis on 9,8% parem tulemus kui aasta tagasi samal ajal.
„Teises kvartalis grupi müügitulu kasv veidi pidurdus, kuid järgis Eesti kogu jaemüügistatistika trendi. Grupi suurimad jaemüügisegmendid ehk Selverid ja Kaubamajad näitasid stabiilset müügikasvu. Autokaubanduse segment oli väikses languses aasta varasemaga võrreldes oluliselt väiksema fleet müügi osakaalu tõttu Lätis. Pikalt keerulises turuolukorras vaevelnud jalatsikaubandussegmendi müügitulu langus on viimastel kuudel pidurdunud ning näidanud varasemalt teostatud brändi- ja sortimendiuuenduse õigsust,“ kirjutas Kaubamaja aruandes müügitulu kohta.
Kaubamaja tõi välja, et sarnaselt kogu Eesti majandusele mõjutas grupi ärikasumit tööjõukulude kasv, mis II kvartalis oli 7,7%. See oli tingitud nii ühe kauplusega lisandunud töötajate arvu kasvust (3,6%) kui ka töötaja kohase keskmise tööjõukulu kasvust (4,2%).
Kontserni I poolaasta
müügitulu oli 262,8 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2014. aasta I poolaasta tulemusega, mil müügitulu oli 256,4 miljonit eurot, 2,5%. Puhaskasum langes sama ajaga 0,4% ja oli 4,8 miljonit eurot.
„Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2015. aasta I kvartalis maksti tulumaksu 3,9 miljonit eurot, aasta varem maksti tulumaksu summas 1,3 miljonit eurot,“ seisis aruandes.
Pank lootis paremaid tulemusi
Swedbank lootis eelvaates, et Tallinna Kaubamaja on efektiivselt suutnud kulusid kontrolli all hoida. „Kuigi on surve tõsta palku ja üürihindu, ootame, et väiksem sisseostetavate teenuste hulk, laoseisu juhtimise paranemine ja kasumimarginaali väike tõus annavad tulemuseks EBITDA 11% suurenemise,“ kirjutas Swedbank Kaubamaja kohta.
Swedbank prognoosis, et Kaubamaja teise kvartali käive suureneb võrreldes möödunud aasta sama ajaga 2%, 139,16 miljoni euroni. EBITDA-le prognoosis 11% kasvu, 9,38 miljoni euroni ning puhaskasumiks prognoosis pank 6,19 miljonit, mis on 15% rohkem, kui eelmine aasta samal ajal.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.