• OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 225−2,66%38 520,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,2
  • OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 225−2,66%38 520,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,2
  • 18.08.15, 21:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektriautode laadimine sõidu ajal saab reaalsuseks

Suurbritannia valmistub uue tehnoloogia testimiseks, mis laseb elektriautodel ennast sõidu ajal laadida, vahendab CNN Money.
Soomlaste loodud elektriauto Toroidion 1MW
  • Soomlaste loodud elektriauto Toroidion 1MW Foto: Toroidion
Eesmärk on aidata elektri- ja hübriidautode juhtidel vältida laadimiseks tehtavaid pikki peatusi.
Enamus elektriautodest laetakse juhtmega kodus või tänavatel parkides. Juhtmeta laadimist võimaldavad „kookonid“ on samuti olemas, aga auto peab ka seal peatuma.
Suurbritannia valitsuse initsiatiivil testimisse minev tehnoloogia lubab autosid laadida sõidu ajal – süsteem sarnaneks telefonide puhul kasutatavale juhtmeta laadimisele, mis kasutavad magnetilise induktsiooni tehnoloogiat.
Initsiatiiviga alustatakse juba selle aasta lõpus. Insenerid installeerivad testiautodesse juhtmeta tehnoloogia ja paigaldavad teede alla spetsiaalse seadmestiku.
Maantee alla paigaldatud kaablid loovad elektromagnetvälja. Autosse paigaldatud tehnoloogia püüab elektrivälja ja muudab selle elektrienergiaks. Süsteemi luuakse ka kommunikatsioonisüsteem, et teed tuvastaksid auto saabumise.
Uusi teid hakatakse testima piirkondades, mis suletakse tavaliiklejatele. Järgmise viie aasta jooksul tahab valitsus projektile kulutada 500 miljonit naela.
„Autode tehnoloogia areneb väga kiiresti ja me tahame toetada väikse saastetasemega autode levikut Inglismaa teedel,“ ütles valitsuse teedeinsener Mike Wilson.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 11:35
Ettevõtete territooriumid peidavad endas palju tuleohutusriske – kuidas neid maandada enne, kui käib päriselt „pauk“?
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele