Venemaa tipptennisist Maria Šarapova on lisaks säravale tennisekarjäärile ka edukas ettevõtja.
„Valmistume selleks, kui ta sportlaskarjäär on läbi,“ lausus Šarapova agent Max Eisenbud mõni aeg tagasi peetud Austraalia lahtistel tennisemeistrivõistlustel. „Meie plaan on Sugarpovast teha elustiilibränd,“ avalikustas ta, viidates Maria Šarapova ettevõttele. Mees lisas, et lisaks praegusele kommiärile võiks Sugarpova brändi alt poelettidele jõuda ka kodutarbed ning rõivad.
Kommidest šokolaadini
Seni on Sugarpova brändi alt poelettidele ilmunud vaid kommid, nüüd tahab Šarapova oma magusavalikusse kaasata ka šokolaadi. Sobivat šokolaadivabrikut, mis tema brändi šokolaadi tootma hakkab, otsinud tennisetäht suisa 15 kuud, kirjutab Forbes.
„Lõbus oli kõike proovida,“ meenutab Eisenbud ning lisab, et lõpuks sai otsustatud Euroopa šokolaaditootja kasuks. Eisenbud uskus, et järgneva paari aasta jooksul peaks kommi- ja šokolaadiäri tähendama Sugarpovale 20 miljoni dollari suurust käivet. Mitmekordse Grand Slami turniiri võitja agent leiab, et seejärel tahetakse kaasata ettevõtesse investoreid ning veelgi laieneda.
Šarapova on Sugarpova ainuomanik ning Eisenbudi sõnul on tennisist investeerinud ettevõttesse seitsmekohalise summa jagu raha. Ettevõte teenib küll kasumit, ent kogu raha pannakse praegu selle alla, et firma kasvaks ja areneks.
Alustas tänu vigastusele
Kuigi Šarapova oli juba noore tennisistina veeretanud ideed hakata ettevõtjaks, tuli suur võimalus selleks alles siis, kui ta õlavigastuse tõttu mitme kuu pikkuse võistluspausi pidi tegema. „Olin 21 aastat vana ega teanud, kas enam kunagi tennist mängida saan. Samas olin ma teeninud piisavalt raha, et ei peaks elu lõpuni tööl käima ning saaksin toetada ka oma vanemaid,“ vahendas Reuters tennisisti sõnu.
„Samas, ma armastan töötamist, mulle meeldib õppida. Ma poleks iial arvanud, et vüiksin kommiärisse minna. Ma ei teadnud kommidest muud kui seda, et magus mulle väga meeldib,“ jutustas Šarapova. Alustuseks pani tennisist kommiäri alla 500 000 dollarit.
Komeedina tennisetaevasse
Maria Šarapovast sai suur staar peaaegu üleöö, kui ta 17aastasena Wimbledoni turniiri võitis. Sellest ajast on Šarapova kuulunud naistennisistide edetabeli tippu.
Lisaks edule tennises on Šarapova sõlminud reklaamlepinguid, nende seas nii Nike’i, Tag Heueri kui Porschega. Vähe sellest, ta on ka konkurentsitult kõige populaarsem tennisemängija sotsiaalmeedias: Facebookis on 28aastasel Šarapoval 15 miljonit jälgijat.
Sama suurt edu naudivad ka tema kommid: ainuüksi eelmisel aastal müüdi viis miljonit Sugarpova kommikotti. Kasv on märkimisväärne: 2012. ehk ettevõtte ava-aastal müüdi 250 000 kommikotti. Sugarpova komme müüakse 30 riigis.
„Me kasvame liiga suureks,“ lausus Eisenbud, kes lisas, et kui Šarapoval poleks nii palju tegemist spordis, ostaks ta tõenäoliselt ka mingi moeettevõtte - täpsustamata, missuguse.
Šarapova ise on öelnud, et spordi ning ettevõtluse kokkusobitamine on tema jaoks ajaliselt üsna keeruline. „See on midagi, mille kallal peab vaeva nägema,“ ütles ta. „Pärast seda, kui võitsin Wimbledoni, tehti mulle mitmeid pakkumisi. See polnud mulle alguses kuigi mugav,“ avaldas tennisist ja lisas, et lõpuks ta ikkagi harjus ning hakkas enda ümber meeskonda ehitama.
Kommikriitika
Kuigi Šarapova kommiäri tundub edukalt minevat, on ka siin tagasilööke. Kuna tegu on tippsportlasega, on paljud kriitikud viidanud, et magusaäri on sportlasele kohatu, arvestades, kui suur probleem on maailmas ülekaalulisus. Šarapova tõrjub süüdistusi.
„See on arusaadav. Ma ei tea, kas see on aus kriitika, ent ma mõistan seda. Ainus viis sellele vastata on aga see, et ma olen sportlane, kes teab, mis on kehale hea ning mis mitte. Tervena püsimine on tippsportlase jaoks üks olulisemaid asju. Teisest küljest ma tean, et igaühele meeldivad kommid, mulle samuti,“ lausus Šarapova telesaates CNBC Meets.
„Alates sellest, kui olin väike tüdruk, olen ma õigesti toitunud. Hommikul sõin putru, sellele järgnes treening,“ kirjeldas tennisetäht ja lisas, et päeva lõpus oli tal alati hea meel midagi magusat põske pista, sest see oli justkui tasu tehtud töö eest.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.