Harju Elekter teatas, et teenis möödunud aastal aegade suurima müügitulu ja ärikasumi.
- Harju Elekter Foto: Raul Mee, Äripäev
2015. aasta konsolideeritud müügitulu oli 60,7 miljonit eurot, mis on 10,1 miljonit eurot ehk 19,9% rohkem kui 2014. aastal. Ärikasum kasvas tunamullusega võrreldes 1 miljoni euro võrra ehk 47% ja oli 3,3 miljonit eurot. 2015. aasta konsolideeritud puhaskasum oli 3,2 miljonit, aasta varem oli see 9,8 miljonit eurot.
„Harju Elektri kontserni 2015. aasta oli edukas. Vaatamata maailma majanduskeskkonna ebastabiilsusele, täitsime endale püstitatud eesmärgid, teenides läbi aegade suurima müügitulu ja ärikasumi,“ kirjutas ettevõte majandusaruandes.
Neljanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 15 miljonit eurot, mis on 6,1% ehk 0,8 miljonit eurot rohkem kui aasta varem samas kvartalis. Neljanda kvartali puhaskahjum oli 16 000 eurot, aasta tagasi samal ajal oli puhaskasum 253 000 eurot.
Aruandeperioodi tulemuste võrdlemisel eelmise aastaga avaldasid kõige rohkem mõju see, et 2014. aasta majandustulemustes kajastus Finnkumu Oy (soetatud juunis 2014) kohta ainult firma teise poolaasta tegevus, samuti sisaldusid 2014. aasta 12 kuu puhaskasumis sidusettevõttest (AS Draka Keila Cables) konsolideeritud kasum 0,8 miljonit eurot.
2014. aasta puhaskasumile avaldasid mõju erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist: ASi Draka Keila Cables vähemusosaluse müügist saadud kasumit 1,8 miljonit eurot ja PKC Group Oyj aktsiate müügist saadud 4,6 miljonit eurot. Jättes välja erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist, oli 2014. aasta 12 kuu võrreldav puhaskasum 3,4 miljonit eurot ja praegusel aruandeperioodil 3,2 miljonit eurot.
Kontserni väljapoolt Eestit teenitud müügitulu moodustas nii aruandekvartalis kui ka aruandeaastal 77% (2014: 70%). Kontserni suurim turg on Soome, mistõttu on ettevõtte müügimahud tugevalt mõjutatud sellel turul toimuvast.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.