Pärast mitmekuist ootamist tuli täna lõpuks turgudele Sony PlayStation VR. Analüütikute sõnul on aga ebatõenäoline, et seadmest kujuneks ettevõtte uus müügihitt.
- Sony PlayStation VR Foto: EPA
“Kõigil, kes ostavad PlayStation VRi järgmise kuue kuu jooksul, on juba PlayStation 4, seega tõenäoliselt väga suuri müüginumbreid oodata ei ole, kuid kahtlemata tuleb see brändile kasuks,” sõnas Digital World Researchi asutaja ja tegevjuht P.J. McNealy.
Sony on aga mitu kuud hoiatanud, et PlayStation VRi nõudlus ületab tõenäoliselt tootmise. SuperData Research prognoosib, et ettevõte müüb aasta lõpuks 2,6 miljonit ühikut.
Sony peamiseks präänikuks nende numbrite saavutamisel on PlayStation VRi hind 399 dollarit tavalise seadme eest ning 499 dollarit seadme eest, mis sisaldab ka jälgimiskaamerat ning kontrollereid. Tegemist on märkimisväärselt odavama seadmega kui
Facebooki Oculus Rift (maksab vähemalt 699 dollarit) või HTC Vive (799 dollarit). Tegemist on ka ainsa VR-seadmega, mis sobib kokku olemasoleva videomängu konsooliga.
Küsimus seisneb aga selles, kas massiturg on tõesti nii entusiastlik virtuaalreaalsuse suhtes. Kuigi Sony Interactive Entertainmenti tegevjuht Andrew House märkis, et on harva näinud sellist entusiasmi uue meediumi turuletulekul, märgivad analüütikud, et tehnoloogia teel seisab veel tõkkeid.
“Praegu hoiab VRi laiemale turule sisenemist tagasi tuttavlikkus: enamus inimesi ei ole VR-ga tuttav ning VRi on keeruline turustada,” sõnas Forrester Researchi analüütik J.P. Gownder. “Pikas perspektiivis suureneb nõudlus virtuaalreaalsuse järele kindlasti – olgu see siis PlayStation või mõni teine platvorm,” lisas ta.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.