• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 500−0,22%6 024,52
  • DOW 300,03%44 569,78
  • Nasdaq −0,53%19 550,64
  • FTSE 1000,4%8 604,81
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,69
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 500−0,22%6 024,52
  • DOW 300,03%44 569,78
  • Nasdaq −0,53%19 550,64
  • FTSE 1000,4%8 604,81
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,69
  • 01.12.16, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Spotify juht: ettevõte oli kuristiku äärel

Spotify oleks mõne aasta eest hingusele läinud, kui juhid poleks julgenud riskantset äriotsust langetada, tunnistas firma asutaja Daniel Ek.
Spotify
  • Spotify Foto: Reuters/Scanpix
Slushi tehnoloogiakonverentsil Helsingis peetud kõnes ütles Ek, et ettevõtte juhtkonnal läks kaua aega mõistmaks, kui olulised on mobiiliseadmed ja missuguseid kasvuvõimalusi see pakub.
Enne 2013. aastat oli Spotifyl küll mobiilirakendus, ent seda sai kasutada üksnes siis, kui klient oli nõus muusika kuulamise eest raha maksma. Arvutis sai muusikat kuulata ka tasuta. Lühiajaliselt läks tasulise mobiilirakenduse idee inimestele peale, aga õige pea sai selgeks, et ettevõte nii ei kasva.
“Mõnda aega oli see hea, sest kui inimene tahtis nutitelefonist muusikat kuulata, pidi ta maksma,” meenutas Ek. Kuid sellest ei piisanud. Kolme aasta eest otsustas Spotify laiendada tasuta muusikakuulamise võimalust ka mobiiliseadmele ja see hetk ettevõttes ei unune, sest kasutajate arv kasvas hüppeliselt.
“Ma mäletan seda päeva, kui hakkasime pakkuma tasuta teenust. Ma usun, et vanaviisi oleksime suutnud jätkata umbes kuus kuud ja siis oleks ettevõte surnud olnud,” meenutas ta.
“Igal suurel ettevõttel on elu jooksul vähemalt kolm surmalähedast kogemust,” ütles Ek.
Spotify väärtuseks on praegu hinnatud 8,5 miljardit dollarit ja teenust kasutab 100 miljonit inimest, kellest 40 miljonit on teinud ka tasulise tellimuse ehk maksavad muusika kuulamise eest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 10:25
Ehituskonsultant Amhold aitas tühjale krundile rajada Trumpfi fiiberlasertehnoloogiaga tootmisüksuse
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele