• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 10.07.17, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiinas luuakse maailma üht suuremat laevandusettevõtet

Hiina laevandusettevõte Cosco Shipping Holdings tegi ettepaneku konteinervedusid korraldava Orient Overseasi ülevõtmiseks – tehingu teostumisel saaks Coscost suuruselt maailma kolmas laevandusettevõte.
Maersk
  • Maersk Foto: EPA
Cosco pakkus Orientis 69protsendilist osalust omavale Tung Chee-Hwa perekonnale nende ettevõtte eest 6,3 miljardit naela. See tähendaks, et iga Orienti aktsionär saaks 78,67 dollarit aktsia kohta ehk 31 protsenti rohkem võrreldes praeguse turuhinnaga.
Orienti omanikud on müügiga nõus ning nüüd peab selle heaks kiitma veel Hiina konkurentsiamet.
Orienti aktsia tõusis uudise peale 25 protsenti, mis on ühtlasi suurimaks tõusuks kaheksa aasta jooksul Hong Kongi börsil. Cosco aktsia kerkis seejuures 8,1 protsenti.
„Tegemist on mõlema poole jaoks sobiva tehinguga,“ ütles laevanduskonsultatsioonidega tegeleva büroo direktor Han Ning Bloombergile. „Cosco saab kasu Orienti kohalolekust Austraalias ja USAs ning ülevõetava ettevõtte efektiivsusest.“
Coscol on praegu 8,4 protsenti turuosast, samas kui Orienti käes on 3,2protsendiline turuosa.
Ühinemise eelselt asus kolmandal kohal Hapag-Lloyd, samas kui maailma suurimaks laevandusettevõtteks on taanlaste Maersk. Esikolmikusse kuulub veel ka Mediterraen Shipping Company ning neljandale kohale jääb ühinemise-eelsetel andmetel prantslaste CMA CGM Group.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele