Investeerimispanga Morgan Stanley analüütikute hinnangul peitub kosmosetööstuses mitmeid riske, kuid optimistliku prognoosi kohaselt võib sektorit ees oodata kuni viiekordne kasv, vahendab MarketWatch.
Ülemaailmse kosmosetööstuse koguväärtus on praegu ligi 350 miljardit dollarit, ent isegi mõõduka ennustuse kohaselt paisub sektor järgmise 20 aasta jooksul umbes kolmekordseks. Morgan Stanley kõige optimistlikum prognoos seab kosmosetööstuse väärtuseks 2040. aastal 1,75 triljonit dollarit. Suurte riskide tõttu koostasid analüütikud ka pessimistliku väljavaate, mille kohaselt ootaks sektorit ees "kõigest" kahekordistumine.
Paraku jäävad investeerimisvõimalused vähemalt esialgu aga ulmekirjandusest kaugele, sest Morgan Stanley hinnangul peitub tööstuse põhiväärtus praegu lairibaühendusega seotud tehnoloogiates. Sateliidi kaudu pakutavad lairibatehnoloogiad moodustavad pea poole ülemaailmsest kosmosetööstusest ning jäävad edaspidigi tolles valdkonnas domineerima.
Pikemas vaates toovad tehnoloogia areng ja kulude vähenemine mõistagi kaasa ka uusi võimalusi. Kosmosetööstusele hakkavad analüütikute sõnul tulu tooma näiteks sektorid nagu julgeolek, teadusuuringud, kosmoseuuringud, kiirtransport ja isegi asteroidide kaevandamine.
Morgan Stanley analüütikud tunnistasid oma ülevaates, et börsil noteeritud ettevõtted pole kosmosetööstusesse investeerimiseks parimad, sest need on killustatumad ja riskantsemad kui börsivälised firmad nagu Amazoni juhi Jeff Bezose loodud Blue Origin või Tesla juhi Elon Muski rajatud SpaceX.
Sellegipoolest reastas investeerimispank ka 20 kosmosetööstusest kasu lõikavat börsiettevõtet. Nende hulka kuuluvad kosmosetööstuse põhitegijad nagu Boeing, Northrop Grumman, United Technologies ja Lockheed Martin, riist- ja tarkvarafirmad nagu Apple, Microsoft, Adobe, aga ka lihtsalt interneti leviku pealt kasu teenivad ettevõtted nagu Facebook ja Alphabet."Facebooki müügitulu kasvu tõukab eelkõige kasutajate arvu kasv (praegu kasutab teenust päevas 1,3 miljardit inimest), keskmine kasutusaeg (praegu umbes 55 minutit päevas) ja kõrgetasemeline andmeanalüütika sisu ja reklaamide pakkumiseks. Kui arvestada, et maailmas on 2 miljardit internetikasutajat, kes Facebooki ei tarvita, ning rohkem kui 3 miljardit inimest, kel ligipääs internetti puudub, siis võib Facebookile prognoosida pikaajalist tõusu," kirjutasid Morgan Stanley asjatundjad.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.