Angry Birdsi mobiilimängudega tuntuks saanud Rovio jätkab käibe agara kasvatamisega, agressiivne müügistrateegia on aga alla viinud kasumimarginaali, mis viis aktsia hinna Helsingi börsil vabalangusse.
Septembris Helsingi börsi põhinimekirja kantud Rovio suutis agressiivse kasutajabaasi laiendamisega suurendada kolmanda kvartali käivet 40 protsenti, 70,7 miljoni euroni, kommenteeris tegevjuht Kati Levoranta börsiteates. Kulutused kasutajabaasile kasvasid samal ajal 22 miljoni euroni, mis langetas kõvasti kasumit.
Börs võttis ettevõtte tulemused vastu 20-protsendilise kukkumisega, kella 1 ajal oli aktsia hinnaks 9,51 eurot, kauplemisaktiivsus ületas tavapärast neli korda. Bloomberg kirjutab, et FIM analüütikud nimetasid tulemusi täielikuks pettumuseks, sest ei tehtud kulutused ega saavutatud käive ei vastanud ootustele.
Ettevõtte kasum tegevuskasum vähenes kolmandas kvartalis 5,2 miljonilt eurolt 1,6 miljonile eurole, kuid on kolme kvartali peale 21 miljoni euro tasemel aastatagusest ikkagi 75% suurem. Maksueelne kahjum oli kolmandas kvartalis pool miljonit eurot.
Veel tõi Levoranta välja Angry Birds Movie edu, mis tõstis kolmandas kvartalis ettevõtte brändi litsentseerimisega seotud tulud 6,7 miljoni euroni.
Rovio börsiletulek toimus tänavu septembris, selle käigus astus ettevõtte aktsionäride hulka 11 000 ostjat ning aktsiate müügist saadud tulu oli 30 miljonit eurot. Müügitulu investeerib Rovio kasvuprogrammi.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.