• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 16.07.15, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Investor Toomas: Kaubamaja mind praegu ei veena

Tallinna Kaubamaja avalikustas eile enda teise kvartali majandustulemused. Kuigi kasum ja käive kasvasid, ei suuda Kaubamaja mind praegu veenda oma aktsiat ostma.
Investor Toomas praegu Kaubamaja aktsiat ei ostaks.
  • Investor Toomas praegu Kaubamaja aktsiat ei ostaks. Foto: Anti Veermaa
Kaubamaja teise kvartali müügitulu oli 139,3 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 1,9%. Teise kvartali puhaskasum oli 5,9 miljonit, mis on 9,8% parem tulemus kui aasta tagasi samal ajal. Kuigi tulemused näitasid kasvu, ootas näiteks Swedbank tugevamat kasumit. Pank lootis, et Kaubamaja kasum kasvab 15%, 6,19 miljoni euroni. Kasum valmistas aga positiivse üllatuse LHV-le, kes ootas, et puhaskasum tuleb ligi 900 000 eurot nõrgem.
Kaubanduspinda palju
Põhjus, miks Kaubamaja mind ei suuda veenda, pole seotud sellega, et kasum tuli alla Swedbanki või üle LHV ootuste, vaid asi on hoopis selles, et Kaubamaja on liiga Eesti-keskne. Viimastel aastatel on Eesti sisetarbimine kasvanud ja kaubandusketid püüavad sellest osa saada. Ainuüksi Tallinnas on kaubanduspinda elaniku kohta väga palju ja seda ka Euroopa mõistes ning sellega on Tallinn selgelt esimeste seas. Seetõttu arvan, et turul, kus on niigi palju kaubanduspinda ja kus kõik poed tahavad raha teenida, võib kasvule piirid ette tulla.
Turg võiks kasvada siis, kui ostujõud kasvaks, kuid samas ei saa ju loota, et ostujõule tuleks hüppeline kasv. Iga jaekett, kes turule siseneb või laieneb, võtab ära kelleltki tema positsiooni. Seetõttu arvan, et turul käib tihe konkurents ning keegi ei taha kaotajaks jääda. Kaubamaja tõi enda aruandes välja, et teises kvartalis grupi müügitulu kasv veidi pidurdus, kuid järgis Eesti kogu jaemüügistatistika trendi. Selverite ja Kaubamajade segmendid kasvasid vastavalt 2,5% ja 3,6%. Samas kahtlen, kui palju võib selline Eesti keskmine anda juurde ettevõttele, mida investor tahaks pidada kasvuaktsiaks.
Dividendisõbra aktsia
Tallinna Kaubamaja on üks väheseid ettevõtteid Tallinna börsil, mis maksab iga aasta dividende ning see ei katkenud ka finantskriisi kõige süngemal ajal. Aktsionäridele on heameelt valmistanud ka see, et dividend on igal aastal suurenenud. Näiteks sel aastal maksis Kaubamaja dividendi 40 senti aktsia kohta, eelmisel aastal oli see koos aktsiate nimiväärtuse vähendamisest tuleneva väljamaksega 35 senti aktsia kohta. Seetõttu usun, et Kaubamaja juht Raul Puusepp on teinud head tööd, kuna on iga aasta suutnud dividendi suurust kasvatada.
Swedbankil on Kaubamaja aktsial „osta“ soovitus, hinnasihiga 6,5 eurot. Täna kaupleb Kaubamaja aktsia 6,05 eurol. Vaadates Kaubamaja eelnevaid aastaid ja stabiilset dividendikasvu, võiks ju eeldada, et tulevik saab olema sama stabiilse kasvuga. Samas teeb mind praegune turu olukord pisut ettevaatlikuks, seetõttu jään kõrvale.

Seotud lood

Investor
  • 12.04.16, 17:13
Investor Toomas: salakuulajana Kaubamaja koosolekul
Kuigi mulle endale ühtegi Tallinna Kaubamaja aktsiat ei kuulu, küsisin aktsionärist sõbralt volituse teda esindada ning marssisin tänasele börsifirma aktsionäride koosolekule kohale.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele