Kuigi Brüsselis toimunud pommiplahvatused teevad mind väga kurvaks, siis tegin investorina kiire otsuse ja ostsin kaua radaril olnud ettevõtte aktsiaid.
- Odavlennufirmade aktsiad on atraktiivsed. Foto: Reuters/Scanpix
Olen Euroopa odavlennufirmasid silmanurgast piielnud juba mõnda aega. Radaril on peale iirlaste Ryanairi olnud ka Easyjet ning norrakate Norwegian Air Shuttle. Augustis kirjutasin, et
magasin oma lennu maha, kuid põhjendasin oma tõsist huvi sektori vastu.
Täna siis tegin kiire otsuse. Ostsin Londoni börsilt 4000 euro eest 303 Ryanairi aktsiat hinnaga 13,08 eurot tükk. Iiri lennufirma aktsia hind kukkus hommikupoolikul
Brüsselis toimunud plahvatuste järel üle 4%. Jaanuari tipust 15,35 eurolt on aktsia hind langenud juba üle 14%. Oluliselt pikemasse kukkumisse ma aga ei usu, kuna suure tõenäosusega lennuliiklus taastub ja reisijad eelistavad edaspidigi odavlennufirmasid. Ryanairi puhul on tegemist pikaajalise investeeringuga ning kavatsen ajapikku positsiooni suurendada.
Ettevõtte lennukas kasv
Sellel ostul on mitu põhjust. Esiteks on
Ryanairi ärimudel end aastatega tõestanud ning ettevõttest on kasvanud Euroopa suurim odavlennufirma. Uus põlvkond noori kasvab peale, kes eelistavad mugavusele odavat hinda, ning soovivad reisida nii palju kui võimalik. See peegeldub selgelt ka Ryanairi reisijate arvus, mis kasvas tänavu veebruaris aastataguse ajaga võrreldes lausa 28%. Alates mullu sügisest on kasv ületanud igal kuul 20%. Paistab, et ettevõte on pühendunud ka oma teenuse paremaks muutmisele ning töötab suure hooga välja uusi kliendiprogramme.
Lennufirmadele on meelepärane ka odav
nafta, millele lähiaastatel suurt tõusu ei prognoosita. Ryanair on lubanud, et lõikab langenud hindadest võimalikult palju kasu, kuna kütusekulud moodustavad firma kogukuludest 40%. Möödunud aasta lõpus suudeti juba vähendada kütusekulu reisija kohta 10%.
Viimases kvartalis näitas Iiri lennufirma ka ülitugevat kasumikasvu. Nimelt hüppas kasum aastaga 110%, 103 miljonile eurole. See oli ka põhjus, miks aktsia hind aasta alguses tugevalt rallis. Mõni aeg tagasi avalikustati ka uus 800 miljoni eurone aktsiate tagasiostuprogramm. Sellega koos on ettevõte viimase kaheksa aasta jooksul aktsionäridele tagastanud üle 4 miljardi euro.
- Ryanairi aktsia Foto: Äripäev
Tõusuruumi jagub veel
Nagu ma mainisin, siis olen süvenenud
lennundussektori viimastesse analüüsidesse. Spetsialistid näivad uskuvat, et kui keegi Euroopa lennufirmadest on üldse pikaajaliselt konkurentsivõimeline, siis on see just Ryanair. Lisaks meeldib mulle Ryanairi karismaatiline juht Michael O'Leary, kes on pidevalt pildil ega pelga ettevõttele tähelepanu tõmbamise nimel mõnikord ka rumalusi teha.
Eelnevalt loetletud põhjused on muutnud Iiri odavlennufirma aktsia kalliks, kuid usun, et sel on veel tõusuruumi. Enne ostuorderi sisseandmist heitsin ka kiire pilgu Bloombergi terminali. Uudisteagentuuri küsitletud 27 analüütikust koguni 21 soovitab lennufirma aktsiat osta, viis hoida ja vaid üks müüa. Aktsia 12 kuu hinnasihiks on analüütikud määranud 16,89 eurot, mis teeb tänaselt hinnalt tõusupotentsiaaliks üle 28%.
Loodetavasti on neil õigus ja aktsia jätkab oma lendu.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.