Kui Volkswageni aktsia hind neljapäeval tõusis, otsustasin mina, et käes on müügiaeg.
Ostsin Volkswageni aktsiaid jaanuari alguses, lootes, et diisliskandaal laheneb. Kahjuks on autotootja sõitnud üle kivide ja kändude ning mitu kohtuotsust on veel lahtised.
Viimaste teadete järgi suurendas Volkswagen oma skandaalifondi (raha, mis kulub trahvidele jms) 16–17 miljardi euroni. See võib tähendada, et tõelised raskused alles algavad. Neljapäeval võttis Volkswageni aktsia korraks hinna üles ja mina kasutasin kohe juhust aktsiate müümiseks. Jäin kokkuvõttes investeeringuga plussi.
Bränd on rikutud
Volkswageni suurim väljakutse on taastada oma brändi maine. Usalduse tagasivõitmine on aga keeruline. Üks näide klientide usalduse kaotamisest on Briti suurim jaemüüja Tesco, mis pettis aastaid tarbijaid hindadega – tihti juhtus, et klient pani toote korvi, kuid kassas vaatas vastu teistsugune hind. Tesco aktsia kaotas usalduskriisi tõttu peaaegu poole oma väärtusest. Sama juhtus Volkswageniga, mille aktsia kukkus pärast diislipettuse ilmsikstulekut peaaegu poole võrra. Autotootja peab palju pingutama, et olukorda parandada.
Automaailmas on hakanud ilmnema teisigi petmisskandaale.
Eelmisel nädalal teatas Mitsubishi, et on kütusesäästu andmete parandamiseks mõjutanud testandmeid, mis puudutavad ligi 625 000 sõidukit. Mitsubishi aktsia kukkus 15 protsenti ja see heitis halba varju autotööstusele, mida on lisaks Volkswageni skandaalile raputanud ka
Nokiani rehvide skandaal.
Volkswagen andis õppetunni
Hiljuti, kui
käisin Soomes Seppo Saariol külas, ütles ta, et ma ei peaks tegelema selliste spekulatiivsete aktsiatega nagu Volkswagen. „Sinu portfellis peaksid olema tugevad ettevõtted, mis kasvatavad kasumlikkust ja suurendavad dividende igal aastal. Pikaajaliselt vaadatuna kasvab ainult nende ettevõtete väärtus, mis suudavad rohkem dividende maksta,“ ütles Saario.
Arvan, et börsiguru tegi väga õige tähelepaneku. Kuigi ma panustasin Volkswageni ostuga autotootja säilimisse, ei ole täiesti kindel, mis kujul ettevõte alles jääb. Ka pole kindel, kas ja kui palju suudab ettevõte oma väärtust kasvatada.
Volkswagenisse investeerimist võtsin pikaajalise investorina väärtusinvesteerimisena, ehkki ei hoidnud kinni oma lühiajalisest taktikast.
Spekulatiivse positsiooni puhul tuleb panna paika ootused ja strateegia, kas järgnevate languste ajal aktsiat juurde osta või tõusude ajal kohe maha müüa. Mina ei teinud kumbagi. Volkswagenist saadud õppetund on, et investeerimist ei maksa segamini ajada spekuleerimisega.
Müüsin Volkswageni 19 aktsiat hinnaga 138,95 eurot aktsia, teenides 150 eurot kasumit.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.