• OMX Baltic−0,38%272,8
  • OMX Riga−0,52%867,98
  • OMX Tallinn−0,26%1 737,76
  • OMX Vilnius−0,1%1 052,95
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,26%8 205,27
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • OMX Baltic−0,38%272,8
  • OMX Riga−0,52%867,98
  • OMX Tallinn−0,26%1 737,76
  • OMX Vilnius−0,1%1 052,95
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,26%8 205,27
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • 04.08.16, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Investor Toomas: enne olen pensionil, kui Tesla aktsiaid ostan

Kolmapäeval teise kvartali majandustulemused avalikustanud Tesla Motors tõestas mulle taaskord, kuidas aktsia ei ole veel piisavalt küps, et ma oleks valmis elektriautotootjasse investeerima.
Tesla Model S
  • Tesla Model S Foto: EPA
Teslal oli kvartali jooksul omajagu muresid, alates kliendi surmaga lõppenud avariist autopiloodi funktsiooni kasutades kuni nende uue linnamaasturi Model X tõsiste kvaliteedikahtlusteni. Kõigele vaatamata kündis firma edasi ning esmaspäeval teatati, et ostetakse päikesepaneelide tootja SolarCity 2,6 miljardi dollari eest.
Teise kvartali tulemused jätkasid trendi, mis on kestnud mitu kvartalit - firma käive kasvab, kuid suur hulk kulusid kasvab kiiremini, kui raha sisse tuleb. Kaasa ei aidanud ka tooteprobleemid, mille tõttu tarnis Tesla kolme kuuga kõigest 14 402 autot, jäädes maha isegi enda prognoositud 17 000 autost.
Sellele vaatamata lubas Musk, et nad säilitavad 80 000 auto aastase müügiprognoosi. Kvartali lõpuks tootis firma 2000 autot nädalas ning see number loodetakse aasta lõpuks tõsta 2400 peale.
“Aasta esimesed kuus kuud olime tootmispõrgus,” ütles Musk analüütikutega peetud konverentskõnes ja lubas isiklikult kohtuda tarnijaga, kellel on probleeme.
Selles kõnes õrritas Musk kuulajaid lubadusega isesõitvast autost. “Täielikult isesõitvad autod jõuavad kuradima kiiremini turule, kui keegi arvata oskab,” ütles ta. “Meil on arendusel tehnoloogia, mis võtab inimestel hinge kinni. Minul võttis.”
Peo puhul odav pitsa ja õlu
Sellest jäi aga väheks, et investoritele muljet avaldada. Tulemuste järel kukkus aktsia järelturul ligi protsendi jagu 222 dollarini. Endiselt on paljudele pinnuks silmas Tesla kuluderida, mis, kõike arvesse võttes, on tegelikult täiesti loogiline ja oodatav.
Tesla vaba rahavoog oli negatiivsed 145 miljonit dollarit, kuid see oli firma üle kahe aasta parim näitaja. Kuigi firma rahareserv tõusis 3,25 miljardi dollarini, siis oodatavad kulutused Nevada tehasele ja Model 3 arendamisele survestavad lähiaastate väljavaadet.
Üht asja teeb Tesla aga väga õigesti. Hiljuti rääkisin ühe Tesla töötajaga, kelle sõnul firma hoiab neile suunatud lõbustuste pealt korralikult kokku. Model 3 avalikustamise päeval kontoris peetud pidu koosnes 10dollarilistest Costco pitsadest ning odavast Bud Lighti õlust. Tolle töötaja sõnul sellega neile mõeldud lõbustused piirduvad.
Minu arust on see väga hea märk firma kohta, millel on siht ja eesmärk selgelt ees ning vaba raha läheb selle eesmärgi saavutamiseks. Hea vastupidine näide on eelmine nädal maha müüdud Yahoo, mille tegevjuht Marissa Mayer kulutas miljoneid dollareid ekstravagantsete firmapidude korraldamiseks. Musk seevastu suudab oma töötajatele müüa maha visiooni ja missiooni, mis motiveerib inimesi selgelt enam kui nurgas olev pinksilaud.
Ometi oleks praegu Teslasse investeerimine nii kaugele tulevikku vaatamine, et ma kardan, et mu pension jõuab enne kätte. Elon Musk võib igasuguseid fantastilisi asju kokku lubada, kuid tema generaalplaani saavutamiseks, kus ringi sõidavad elektriveoautod ja -bussid, kulub palju-palju aastaid. Seni ma ei taha iga päev Ameerika mägedel sõita.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele