Uue kinnisvaraportaali tulek seab Margus Linnamäe ja Hans H. Luige vastamisi peale meediabisnise ka kinnisvarakuulutuste äris, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Möödunud nädalal teatas Ekspress Grupp, et loob koos suuremate kinnisvarabüroodega kinnisvaraportaali.
Uue kinnisvaraportaali tulek on iseenesest hea, lisab konkurentsi ja tõotab paremaid tingimusi klientidele. Ja need kliendid oleme suurte kinnisvarafirmade kõrval, kes on ühed osanikud, ka mina ja sina, kui me elamispinda üürida või korterit müüa plaanime. Konkurentsi lisab see ka kahe meediakontserni Eesti Meedia ja Ekspress Grupi vahele.
Portaali oli lihtsalt vaja
Uue portaali loomise idee oli õhus juba märtsist peale. Siis otsustas 11 kinnisvarabürood kinnisvaraportaali kv.ee hinnapoliitika muutumise ehk maakeeli hinnatõusu teate peale portaalist lahkuda. Neile tõi see kaasa kriminaalmenetluse kooskõlastatud konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimise kahtlusega. Ega neil väga muud varianti ei olnudki, kui oma kuulutustele paralleelne keskkond luua.
See, et kinnisvarabüroode firma partner on Ekspress Grupp, seab kinnisvaraportaalide väljal vastamisi kaks suurt meediakontserni ehk nende omanikena Hans H. Luige ja Margus Linnamäe.
Seni jagasid turu suures plaanis kaks kuulutusplatsi: Eesti Meediale kuuluv kv.ee ja City24. Juunis tuli teade, et Eesti Meedia on alustanud ka City24 Eesti ja Läti üksuste ostmise läbirääkimisi. Sellega saaks Eesti Meediast hoobilt mitte lihtsalt kinnisvarakuulutuste turgu domineeriv, vaid ametlikult täielikult valitsev ettevõte.
Kui kellelgi võiks jääda mulje, et kuulutusteäri on Eesti Meediale mingi kõrvaltegevus, tuleb vaadata numbreid. Grupi kõigi ajalehtede ja ajakirjade müügi käibenumber kõigub 9 miljoni juures ja suund on kahanemisele, kuulutusteportaalide käive aga oli mullu 14 miljonit ja aastaga kogunes kasvu üle 2 miljoni.
Loogiline liit
Uue portaali nõukogu esimees Tarmo Sild ei põhjendanud, miks võeti punti just meediafirma. Samas on Ekspress Grupp varemgi kuulutuseportaale teinud, seega pole valdkond neile võõras, seda esiteks. Ja arvestades kinnisvarateemade populaarsust meedias, on see lihtne viis lasta oma portaali nime uudistest läbi joosta. Selle kuu kõige kallim maja, kõige odavam piirkond, kõige elavama müügiga linn, vaata, kui erinev võib olla sama planeeringuga korter – lugudeks võimalusi kui palju, vaadatagu Postimehest järele, kuidas seda tehakse.
Arvestades Ekspress Grupi varasemat huvi näiteks City24 ostu vastu, on tema omakorda igati ootuspärane kandidaat.
Varasemast veidi erinev
On tõsi, et auto24-le konkurentsi pakkunud Ekspress Grupi automüügiportaal välja ei vedanud ja ka töökuulutusteportaal EkspressJob pole just ülearu elav. Kinnisvaraportaali juures on teisiti aga see, et partneriks on tugevalt asjast huvitatud pool – kuus arvestatavat kinnisvarafirmat, kes seda kohe kasutama hakkaks. Ja oodata on veel viie kv.ee vastu protestinud büroo toetust. Nii on portaali külastajale kohe sisu pakkuda. See on hea algus.
Ühtlasi on ettevõtmine vastuhakk sisuliselt monopolile, see annab moraalset jõudu kinnisvarafirmadele ja tiivustab Luike.
Linnamäe positsioon on aga tugev. Kuulutuseäri liidri kõigutamiseks on vaja mingit uut kvaliteeti. Ja Linnamäe taktika pöörduda pakkumistega kinnisvarafirmadest mööda minnes otse maaklerite poole on jõhkralt uudne, aga võib tulevikku sobida.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.