Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Digiturundusest sõltub ettevõtte edu

    Uuringud näitavad, et kuni 90% internetikasutajatest alustab oma ostuteekonda internetist. See võib lõppeda eduka tehinguga kas veebis või tavakaupluses.

    Näiteks Liisi soovib osta uut autot. Enne salongi minemist teeb ta internetis põhjaliku taustauuringu. Salongi astudes on ta piisavalt teadlik, millist mudelit ja millise varustusega ta osta soovib. Müügiinimesel jääb ainult vormistada tellimus.
    Juhil on hea meel, et müügimees Oskar teeb head tööd. Antud olukorras tuleks tegelikult kiita hoopis turundusmeeskonnas töötavat Tiinat, kes on ettenägelikult teinud head tööd. Saanud aru kliendi ostuteekonnast, teinud vajalikud tegevused ja oskab neid pärast ka analüüsida.
    Eelmist näidet silmas pidades on paljud väike- ja keskmised ettevõtted kasutanud põhilise turundus- ja reklaamikanalina just internetti. Enam ei ole päevakorral küsimus, kas digiturundus on vajalik või mitte – küsima peab, kui osavalt suudab ettevõte selle oma toodete või teenuste turundusse ja müüki lõimida. Otsusele peab järgnema läbi mõeldud plaan, kuidas tegelikult jõuda tulemuseni, mis teeb juhid rõõmsaks, toob raha sisse ja hoiab kulud madalad. Üheksa korda mõõda, üks kord lõika – see kehtib ka internetis.
    Mida peaks digiturunduse strateegia sisaldama?
    Internet, sh sotsiaalmeedia, on nagu lava ja ettevõtte turundaja lavale astuv täht. Kas aga turundaja teab, mida öelda, kuidas lahutada rahva meelt kaasahaaravalt? Kas ta on ka valmis pressikonverentsil oma tegudest aru andma? Enne „lavale astumist” tuleb esinemine põhjalikult läbi mõelda ja mitte unustada, et muusik on laval mõne tunni, aga avalik kommunikatsioon digimaailmas toimib kogu aeg. Näiteks hästi kirjutatud blogikanne võib tuua uue kliendi ka mitme aasta pärast.
    Digiagentuur WSI Online on välja töötanud digistrateegia kaardi, kust selgub, et strateegiat luues tuleb valida sobivad kanalid ning need omavahel tervikuks kujundada. Kõik valitud tegevused peavad toetama ärieesmärke.
    Tegevuste keskmes on hea ja läbimõeldud veebileht. Facebooki-konto võib ka olla, aga see ei tohi olla põhiline. Kui ükskord Facebook näiteks oma reegleid muudab ja keelab firmakontod ära, mis siis juhtub? Veebileht kuulub ettevõttele, Facebooki-konto mitte.
    Tiina näitel ei tohi ära unustada ka kogutud andmete analüüsi – see, mida saab mõõta, seda saab ka parandada. Tänapäeval kulutatakse palju raha reklaamidele ja kampaaniatele ning liiga vähe tulemuste mõõtmisele ja analüüsimisele. Ideaalis võiks digiturundus ja sealne müük olla niivõrd mõõdetav, et tead, kui palju pead investeerima, et saavutada näiteks ettevõtte 30% suurune kasv.

    Ettevõte, toode või teenus, unikaalne väärtuspakkumine

    Ärilised eesmärgid

    Konkurendid

    Sihtturud ja sihtgrupid

    Olemasolevate andmete analüüs

    Kodulehe eesmärk

    Digimeedia kanalid ja reklaamid

    SEO (veebilehe optimeerimine Google’ile) ja sisuturundus

    Inbound (sisu oskuslik pakkumine vastavalt kliendi ostuteekonnale) ja turunduse automatiseerimine

    Sotsiaalmeedia

    E-post

    Mobiilikasutaja

    Sobivad tarkvarad

    Põhilised mõõdikud (KPId), mida jälgima hakatakse

    <!-- text -->
    Ettevõtja käsiraamat
    Äripäeva käsiraamatud on praktilised professionaalsed töövahendid tippspetsialistile ja juhile.
    Ettevõtja käsiraamat on ilmunud juba 15 aastat. Veebis täieneb info igal kuul, paberil ilmub täiendus neli korda aastas.
    Ettevõtja käsiraamat annab juhile ja ettevõtjale ülevaate ettevõtte asutamisest, juhtimisest, kontrollimisest ja arendamisest. Peale nende on käsiraamat abiks ka valdkonna konsultantidele, õpetajatele, õppejõududele ning ka õpilastele ja tudengitele, kes soovivad omandada ettevõtlusest laialdasi teadmisi ning olla kursis uusimate ettevõtlussuundadega.
    Mida sisaldab aastane litsents?
    ligipääsu veebikeskkonnalevõimalust kasutada nõuandekeskustvahetatavate lehtedega paberväljaannetkord kvartalis paberväljaande uuendusielektroonilist uudiskirja Õigusuudised
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Kodubörsi vedas LHV suure käibega tõus
Tallinna börsil tegi suurima käibe LHV Group, millega kaubeldi 385 285 euroga ning panga aktsia kerkis +1,8%. Balti koondindeks kerkis +0,33% ning Tallinna börs edenes +0,46%.
Tallinna börsil tegi suurima käibe LHV Group, millega kaubeldi 385 285 euroga ning panga aktsia kerkis +1,8%. Balti koondindeks kerkis +0,33% ning Tallinna börs edenes +0,46%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Raadiohommikus: Infortar ja tööstuse käekäik
Teisipäevases raadiohommikus võtame vaatluse alla esmaspäeval esimese aktsionäride üldkoosoleku avaliku ettevõttena pidanud Infortari käekäigu. Ka vaatame sisse Eesti logistikasektorisse ja mööblitootjate ning -müüjate ellu ega unusta ka puidutööstust ning katuse- ja fassaaditööde sektorit.
Teisipäevases raadiohommikus võtame vaatluse alla esmaspäeval esimese aktsionäride üldkoosoleku avaliku ettevõttena pidanud Infortari käekäigu. Ka vaatame sisse Eesti logistikasektorisse ja mööblitootjate ning -müüjate ellu ega unusta ka puidutööstust ning katuse- ja fassaaditööde sektorit.
Raadiohommikus: toidutootja otsib laienemiseks investorit
Kesk-Eestis uue lihatööstuse avanud Äntu Mõisa omanik Lauri Bobrovski plaanib juba järgmist investeeringut ja otsib selle tegemiseks investoreid.
Kesk-Eestis uue lihatööstuse avanud Äntu Mõisa omanik Lauri Bobrovski plaanib juba järgmist investeeringut ja otsib selle tegemiseks investoreid.