Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    10 põhimõtet, mida klientidega suheldes järgida

    Klient ei osta pelgalt toodet või teenust, vaid kogemust, leiab ühe parima juhtimisraamatu autor Matt Watkinson.

    Hea kliendikogemus on võti, mis tagab ettevõtte edu ning teenib pikas perspektiivis märkimisväärse käibe ja kasumi. Kliendikogemuse spetsialisti Matt Watkinsoni lähenemine leiab üha enam toetajaid ning tema raamat „Hea kliendikogemuse kümme põhimõtet“ pälvis 2014. aastal Suurbritannia juhtimisinstituudi ja Briti Raamatukogu aasta parima juhtimisraamatu tiitli.
    Watkinsoni käsitluses ei piirdu kliendikogemus toote või teenuse kasutamisega: see hõlmab igasugust ettevõttega suhtlemist ja kokkupuudet pakutuga. Kliendikogemus ei piirdu ka kliendisuhte kindla ajavahemikuga ega kindla etapiga, tegu võib olla potentsiaalse kliendi, uue kliendi, lojaalse püsikliendi või hoopis endise kliendiga. Lõpuks mängivad kliendikogemuse kujundamisel rolli nii tootmine, strateegia kui ka finantsotsused.
    Kümme põhimõtet, mis tagavad hea kliendikogemuse
    1. Head kliendikogemused peegeldavad kliendi identiteeti.
    Uskumused ja väärtushinnangud mängivad kliendikäitumises otsustavat rolli. Kogemused, mis kinnitavad meie minapilti ja kõlavad kokku meie väärtushinnangutega, toovad rahulolu. Kõik, mida ostame, peegeldab meie tõekspidamisi ja olemust. Brändi kujundamisel tuleks mõelda, mida bränd klientide kohta ütleb. Brändid, mis seisavad selgelt mingi põhimõtte eest, loovad tugeva lojaalsuse.
    2. Head kliendikogemused aitavad täita kõrgemaid eesmärke.
    Kui on plaan luua rahuldust pakkuv toode või teenus, peab kõigepealt küsima: „Millised on meie klientide eesmärgid?“ Klientide soovid ja vajadused on sekundaarsed, hea kogemus rajaneb nende taga peituvate kõrgemate eesmärkide rahuldamisel. Inimesed ei soovi osta kuuemillimeetrist puuri, nad tahavad saada kuuemillimeetrist auku. 
    3. Head kliendikogemused ei jäta midagi juhuse hooleks.
    Et kliendi teekonda järjekindlaks ja sujuvaks muuta, peab arvestama, planeerima ja kujundama iga kokkupuudet. Ükski detail ei ole liiga tühine. Need näitavad, et ettevõte hoolib. Üksikasjade nähtavale toomiseks tuleks jagada kliendikogemus sammudeks ja etappideks. Sammhaaval jälgimine võimaldab kindlaks teha edukriteeriumid ning täiustamis- ja innovatsioonivõimalused.

    Autor: Matt Watkinson

    Ilmunud: september, 2016

    Äripäeva raamatuklubi

    4. Head kliendikogemused loovad ootusi ja vastavad neile.
    Kliendid hindavad oma kogemust ootuste põhjal. Kliendi ootuste ja tegelikkuse vaheline lahkheli on üks suuremaid kliendikogemuse nurjumise põhjusi. Et kindlustada kogu kliendi teekonna vältel ühtlane ootuste loomine ja neile vastamine, peab kliendikogemuse eest vastutama keegi ettevõtte kõrgemast juhtkonnast.
    5. Head kliendikogemused ei nõua pingutust.
    Kokkupuuted, mis koormavad klienti, lükatakse kiiresti kõrvale. Kui kliendikogemusega ei kaasne pingutust, tekitab see eriti suurt positiivset vastukaja. Kliendi vaeva vähendamiseks, tuleks mõelda kolmele parameetrile: toimingule kuluvale ajale, mugavusele ja lihtsusele. Mugav kogemus tähendab, et klienti teenindatakse õigel ajal õiges kohas ja kliendile arusaadavas keeles.
    6. Head kliendikogemused on stressivabad.
    Kõik väldivad instinktiivselt stressi tekitavaid olukordi. Kliendikogemus, millega ei kaasne segadust, ebakindlust ega ärevust, loob konkurentsieelise. Kliendi eksimusi tuleb kõigi võimalustega ennetada, kui aga ennetamine pole alati võimalik, siis tuleks mõelda välja võimalikult lihtsad vigade tuvastamise ja parandamise viisid. Otsustamise stressi vähendab see, kui piiratakse valikuvõimalusi ja tehakse valikud selgelt eristuvaks. Sagedane tagasiside annab kliendile kindluse, et ta on õigel teel.
    7. Head kliendikogemused pakuvad elamuse.
    Me otsime aktiivselt oma meeltele naudingut, pakkugu seda maitsev toit, rahustav muusika või kaunis maal. Kliendikogemus, mis annab meeltele elamuse, võidab südame ja toob teinekordki tagasi. Oluline on arvestada ka intensiivsusega: meeli pommitatakse pidevalt ning seetõttu pakub võimalusi nii leevendus kui ka stimuleerimine. Meelelisuse puhul tuleb olla järjekindel: ühtne disainikeel peaks kehtima igal kokkupuutel ja edastama ühemõttelise sõnumi.
    8. Head kliendikogemused on sotsiaalselt kaasavad.
    Isiklik suhe kliendiga on väga tähtis: ostame meelsamini sõbralt kui võõralt, palju lihtsam on olla lojaalne inimesele kui brändile. Tugev motivaator on ka positsioon mingis sotsiaalses rühmas: neid kogemusi, mis staatust kergitavad, hinnatakse sageli kõige kõrgemalt. Kui meist saavad kliendid, saame automaatselt privilegeeritud staatuse, klient peab alati tundma end tähtsana. Klienditeenindajate asjatundlikkust on hea kasutada kliendikogemuse täiustamiseks.
    9. Head kliendikogemused annavad juhtimise kliendile.
    Inimesele on äärmiselt oluline hoida asju kontrolli all: tahame tegutseda siis, kui meile sobib, ja niiviisi, nagu meile sobib. Hindame kogemusi, mis on paindlikud, kohanduvad ja jätavad tunde, et oleme ise otsustanud. Parima võimaliku kogemuse saavutamiseks tuleb tagada, et klient tunneks igal sammul, et olukord on tema kontrolli all.
    10. Head kliendikogemused arvestavad emotsioonidega.
    Oleme kõik emotsionaalsed olendid, ometigi vaatleb enamik ettevõtteid oma kliente ratsionaalsest vaatevinklist. Kogemuse emotsionaalse külje hindamine aitab sageli seni tähelepanuta jäetud teemasid esile tuua ja loob uusi võimalusi. See, millise tunde toode, bränd või teenus meis tekitab, on edu seisukohalt kriitilise tähtsusega. Emotsioonid võivad esile kutsuda ka spetsiifilisi tegutsemiskalduvusi, seega võib kliendikogemuse igas etapis teatud käitumise innustamiseks või ärahoidmiseks mingeid emotsioone esile kutsuda või vältida.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.