Artikkel

    Andmeanalüüs turunduses väldib kampaaniakirjade sattumist prügikasti

    Saates “Infopankur” räägiti sellest, kuidas teha kampaaniakirju, mis ei läheks otse prügikasti.Foto: Panthermedia/Scanpix

    Andmete kasutamine aitab vältida turunduskirjade sattumist sihtgrupi prügikasti, ütleb “Infopankuri” stuudios Äripäeva Infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap. Ent nii lihtne see siiski pole, et andmed lähevad masinasse ja annetajad tulevad välja. Kampaaniate andmeid tuleb järjepidevalt analüüsida, kinnitab äsja turundusteo 2023 auhinna pälvinud Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit.

    Katri Gailit ütleb, et suuremad ja tuntumad kirikud on annetajate seas populaarsemad, väiksemate kirikutega on keerulisem ning tulemus sõltub tihti ka sellest, kui aktiivne on kohapealne kogudus. Ka kirikufondil on kogemus, kuidas kõik – pilt, sõnum, ajastus – tundus õige, kuid kampaania tööle ei hakanud. „Toona me isegi peatasime kampaania,“ ütleb ta.
    Küll aga on andmeanalüüs olnud suureks abiks sihtgrupi seadmisel, sõnumi korrigeerimisel ning tuntuse kogumisel. „Näiteks hakkasime kirju saates jälgima ka ettevõtete finantstulemusi, sest pole ju mõtet küsida annetust ettevõttelt, kes ise tunneb end abivajajana,“ toob ta näite.
    Äripäeva Infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap (vasakul), Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit (taga keskel) ja saatejuht Sigrid Kõiv.Foto: Marko Kaldma
    Martin Õunapi hinnangul pole müügi- ja heategevusturunduse vahel nii suurt erinevust, kui võiks arvata. Igas kampaanias tuleb jälgida kolme asja: klikkajad, avajad ja (Kirikufondi puhul) annetajad. Kui inimesed avavad kirja, siis on hea pealkiri, kui klikivad linkidele, siis on hea sisu, kui annetavad, siis läheb see teema neile korda.
    „Kui avamine on väga kõrge, aga klikkijaid või annetajad pole, siis järelikult ei lähe sisu pealkirjaga kokku, andmebaas on vale või sihtgrupp vääralt valitud,“ räägib Õunap. „Alles hiljuti tegime e-maili kampaania, kus kirjade avamisprotsent oli praktiliselt olematu. Analüüsisime olukorda ja leidsime, et meie sihtgrupp oli vale. Muutsime seda ja kampaania hakkas tööle.“
    Saatejuht on Sigrid Kõiv.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Rahakitsikuses tarbijad jätsid Big Maci vahele: McDonald’si tulemused alla ootuste
McDonald’s ja Coca-Cola: üks tõstab hindu ja teine tõstab hindu. Kasumit justkui on, aga McDonald’si müük langeb juba neljandat kvartalit järjest ja Coca-Cola müügimaht kasvas küll 1%, kuid müügihinnad kerkisid 13%.
McDonald’s ja Coca-Cola: üks tõstab hindu ja teine tõstab hindu. Kasumit justkui on, aga McDonald’si müük langeb juba neljandat kvartalit järjest ja Coca-Cola müügimaht kasvas küll 1%, kuid müügihinnad kerkisid 13%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.