Usun, et nõustute, kui päevakorda tekib vajadus kodulehte uuendada või nullist alustada, olete keerulise valiku ees – kustkohast alustada?
Diana Taluri,
Marketing Sharks OÜ strateeg
Esimene samm on valida, mille peale ja kuhu kodulehte teha. Tihti on see esimene samm määrab ka kogu edasise teekonna. Vale valik võib muuta selle teekonna põrgulikuks. Õige valik toob aga selle investeeringu väga hästi tagasi.
Mida siis silmas pidada, kui päevakorras on kodulehe või e-poe tegemine?
Tänapäeval saab jaotada kodulehe või e-poe arendused kolme suuremasse kategooriasse. Kodulehti on võimalik arendada või soetada:
RendiplatvormileValmislahendusenaErilahendusena
Rendiplatvormid on oma olemuselt lihtne ja odav viis koduleht või e-pood kiiresti käivitada. Nende peamised nõrkused on kinnisus ja lisavõimaluste puudumine. Peamiselt tähendab see seda, et varem või hiljem jõuate oma ettevõtte arenguga sinna punkti, kus rendiplatvorm ei suuda enam kanda teie ettevõtte vajadusi. Sellises punktis olete alguses tagasi – on vaja soetada uus koduleht, mis võimaldaks täpsemat turundamist või siis lisaarendusi. Üldjuhul rendiplatvorm on raskesti turundatav ja nende edasiarendus väga piiratud. Lisaks tasuks nende puhul alati silmas pidada, et kui lõpetate kuutasu maksmise, olete ka e-poest või kodulehest ilma. Teine variant on alguses valida nn valmislahendus. Sellisel juhul saate suhteliselt keskpärase eelarvega töötava valmislahenduse, mis kuulub teile ja mille edasiarendus ei ole niivõrd piiratud võrreldes rendiplatvormiga. Sisuliselt kasutatakse kodulehe või e-poe põhjaks eelnevalt loodud kestasid. Selle variandi miinus on teatav üldistamine ja unikaalsuse puudumine. Ehk selles lahenduses on küll kõik toimiv, aga sellel puudub teie ärist tulenevalt koostatud strateegiline ülesehitus. Koduleht või e-pood küll toimib, kuid sellest ei võeta maksimumi. Sisuliselt tähendab see seda, et saate küll kodulehe või e-poe suhteliselt odavalt üles – aga tagasiteenimise punkt on oluliselt pikem võrreldes kolmanda variandiga. Kolmas variant on erilahendus. Kogu koduleht arendatakse äristrateegiast lähtuvalt. Protsessis arvestatakse sügavuti, kes on teie klient, mis on tema ootused ja kuidas saaks talle pakkuda maksimaalselt kasutajamugavust. See omakorda toob oluliselt kõrgema konversiooni määra ehk päringute/ostude arvu võrreldes eelneva kahe variandiga. Protsessi käigus kaasatakse päris mitmeid tippspetsialiste, kes kaardistavad teie ettevõtte tänase seisu ja arvestavad teie tuleviku strateegiaid. Eraldi toimetavad ka disainerid ja programmeerijad, kus loodav sisu on spetsiaalselt teie jaoks koostatud. Arvestatakse ka haldamismugavust ning edasist arengut ehk edasised arendusvajadused on selle variandi puhul kõige lihtsamad, sh odavamad. Erilahenduse miinuseks on võrreldes teistega hind. Alustavale ettevõttele võib tunduda küll see alguses liiga kallis, aga siin tasubki silmas pidada, et tagasiteenimise punkt on selle variandi puhul kõige kiirem ja efektiivsem. Millist varianti siis tasub kaaluda – sõltub, milline on teie ettevõtte strateegia. Marketing Sharks on peamiselt keskendunud just valmis- ja erilahenduse pakkumisele. Tavaliselt valivad valmislahenduse väikeettevõtted või alustavad ettevõtted ja kolmanda variandi juba ennast tõestanud keskmised või suuremad ettevõtted.
Seotud lood
Eestis keskmist palka teeniv inimene, kes on alates 1992. aastast iga aasta ühe kuupalga kulda investeerinud, on lisaks väärtuse säilitamisele ka oma ostujõudu kasvatanud. Vaatame andmeid lähemalt.