Artikkel
  • Kuula

    MSC - digitaliseerimine säästab miljoneid dollareid

    Digitaliseerimine on toonud uusi lahendusi, mis vähendavad nii keskkonnamõju kui kulusid. Nüüd toob MSC digitaliseerimise ka merendussektorisse, muutes meretranspordi tõhusamaks, ohutumaks ja jätkusuutlikumaks.

    MSC elektroonilisi konossemente ehk mereveokirju (eBL) katsetati esmakordselt 2019. aastal, asendades paberi kiire ja tõhusa elektroonilise lahendusega. Nüüd on need saadaval ja kasutusvalmis ka Eestis.
    BL-sid on traditsiooniliselt kasutatud mereveoste jaoks, kuid üha enam ka teiste transpordiliikide puhul. Kombineeritud transpordi keerukus võib aga põhjustada vigu. See on üks peamisi põhjuseid, miks eBL-id on Eesti jaoks nii olulised – oleme sõlmpunktiks nii suurematele mereteedele üle Baltikumi ja kaugemalgi, samuti maantee- ja raudteeliinidel läbi Põhja- ja Ida-Euroopa Kesk-Aasiasse.
    MSC eBL-lahendus võimaldab kõigil kaubasaadetise broneerimisega seotud osapooltel väljastada, üle kanda, kinnitada ja hallata konossemendi dokumente ilma äritegevust häirimata. Selleks kasutatakse plokiahela platvormi, mis tagab väga kõrge turvalisuse. Eesmärk on muuta kõik BL-id juba 2030. aastaks digitaalseteks ehk eBL-ideks.

    Mis on konossement?

    Veose vastuvõtmise kinnitamiseks väljastab vedaja konossemendi. See on tõend, et veos on laaditud. Dokument sisaldab üksikasju veotingimuste kohta ja määratleb kauba omandiõiguse. Konossemente on kasutatud alates Rooma ajast ja neid on digitaalajastu tarvis uuendatud.

    eBL-id on tõhusad, turvalised ja jätkusuutlikud

    Tõhusus:
    - eBL-id kantakse kõikidele osapooltele üle vaid hetkega. Jääb ära posti- ning kullerteenuste kasutamine, mis võtab aega nädalaid.
    - Ajaline kokkuhoid tähendab ka kiirendatud makseperioodi.
    - Paberkonossemendi vormistamine maksab kokkuvõttes mitmeid kordi rohkem. eBL-iga postikulud kaovad, halduskoormus väheneb ning dokumentide esitamine ja säilitamine puudub.
    Turvaline:
    - Kui andmed on plokiahela andmebaasi sisestatud, on need kaitstud ja krüpteeritud ning neid ei saa mingil viisil muuta. Seega puudub oht dokumendi kadumiseks, võltsimiseks või pettusteks.
    - Kontrollimine ja autentimine on automatiseeritud, mis tähendab, et andmetele pääsevad juurde ainult määratud adressaadid.
    - eBL-ide liikumist ei saa mõjutada ka mõne muu teenuse katkemine.
    Keskkonda säästev:
    - eBL on paberivaba teenus ja seetõttu on sel ka keskkonnale väiksem mõju.
    - kaotades vajaduse füüsiliste arvete transportimise järele, on sel oluliselt väiksem süsiniku jalajälg.

    Kogu tööstust hõlmavad lahendused

    Digital Container Shipping Association (DSCA) - sõltumatu mittetulundusühing, mis keskendub konteinerveo standardiseerimisele, digitaliseerimisele ja koostalitlusvõimele, on avaldanud raporti, mis ütleb, et paberkandjal BL-i töötlemine on kolm korda kulukam kui eBL. Uuringud näitasid, et saavutades vaid 50% eBL kasutuselevõtu, võib tööstus sel moel säästa rohkem kui 4 miljardit USA dollarit aastas.

    MSC – ülemaailmne liider konteinervedude alal

    MSC (Mediterranean Shipping Company) on ülemaailmne liider konteinervedude alal. Perefirma külastab kokku 520 sadamat enam kui 300 kaubateel, vedades aastas 800 laevaga ligikaudu 23 miljonit TEUd (20-jalane konteiner, ülemaailmselt kasutatav konteinerveo mõõtühik).

    Kuidas alustada?

    Registreeri end kasutajaks aadressil www.msc.com/ebl ning järgi seal toodud lihtsaid juhiseid. Vajadusel on meie meeskond igal sammul abiks!
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Konkurentsiamet läks Eesti Energia kohtuasjaga järgmisele ringile
Konkurentsiameti ja Eesti Energia vaidlus järelevalvetasu suuruse üle jõudis ringkonnakohtusse, sest amet ei jäänud esimeses astmes saadud kaotusega rahule.
Konkurentsiameti ja Eesti Energia vaidlus järelevalvetasu suuruse üle jõudis ringkonnakohtusse, sest amet ei jäänud esimeses astmes saadud kaotusega rahule.
Elu Pae turul: „Iga aastaga läheb hullemaks“
Pae turul töötamine pole ainult äri, vaid ka sotsiaalne missioon, räägivad kohalikud müüjad. Aga seda tuleb teha kasumlikkuse piiril, tõdevad kauplemisala vanad olijad.
Pae turul töötamine pole ainult äri, vaid ka sotsiaalne missioon, räägivad kohalikud müüjad. Aga seda tuleb teha kasumlikkuse piiril, tõdevad kauplemisala vanad olijad.