Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus on investeering

    Nii nagu kiirel majanduskasvul on omad eelised, on need ka majanduskasvu pidurdumisel. Kui viimasel paaril aastal tundus, et kasumit võivad toota kõik, siis tänaseks kehtivad taas turureeglid.
    Paremal positsioonil on firmad, kes vahepealse kasvu ajal ei kaotanud kontakti reaalsusega ning arendasid oma mainet - ka siis, kui kliente tuli uksest ja aknast ilma igasuguse turundusstrateegiata.
    Erinevalt juhtkonna luksusautodest on brändi investeeritud kroonidest abi ka majanduslanguse ajal. Kuigi tegu peaks olema ilmse tõega, püüab hämmastavalt suur hulk ettevõtteid siiani turunduskuludelt kokku hoida. Turundus on investeering, mitte kulu.
    Ettevõtte brändi arengut võib võrrelda investeerimisega. Järjepidevus toob enamasti pikemas perspektiivis rohkem tagasi kui suured panused lühikesel perioodil. Turunduse eesmärk ei ole aastane turunduseelarve ära kulutada, vaid aidata ettevõtte strateegilisi eesmärke saavutada.
    Eestis on endiselt palju ettevõtteid, kelle jaoks lühike müügikampaania on kõik, mida turunduseks võib nimetada.
    Tööstusrevolutsiooni ja masstootmisega tekkis maailmas situatsioon, kus tooteid on võimalik kopeerida enneolematult kiiresti. Kas keegi oskab õigupoolest ütelda, mis vahe on kahe eri brändi pesupulbritel või koolajookidel peale etiketi? Isegi paadunud kokakoolafännid suudavad pimetestides oma lemmiku konkurendiga segamini ajada.
    Tavatarbijad aga kipuvad pimetestides andma Coca-Cola konkurentidele kõrgemaid hinnanguid, kui nad jookide etikette ei näe - näide brändi mõjust arvamuste kujunemisel.
    Kui ettevõte oleks maja, kuuluks tugev bränd vundamendi, mitte korstna juurde. Kui Coca-Cola brändi hindab Forbes 55 miljardile dollarile, siis sisuliselt võiks Coca-Cola brändi omanik minna panka ja küsida laenu 55 miljardit dollarit, pannes pandiks ainult logo.
    Samas on Coca-Cola brändi väärtus viimastel aastatel järjepidevalt kahanenud - erinevalt nt Apple'ist või Red Bullist. Peamine põhjus on muutuv ühiskond ning arenevad tarbijad. Inimesed on reklaamide suhtes skeptilisemad ning tavapärased reklaamikanalid ei tööta enam nii hästi.
    Kultuuriantropoloogid leiavad, et inimene on järjest individualistlikum. Igal perel on oma elamispind, igal lapsel oma tuba, iga inimene tahab ise valida, millist muusikat kuulab, saadet või internetilehekülge vaatab. Seepärast on aina edukamad tavapärasest erinevad reklaamikanalid ja -viisid. Fotoaparaadiga telefonide reklaamikampaaniat alustati New Yorgis näitlejatega tänaval. Näitlejahakatised liikusid paaridena mööda tänavat ja palusid inimestel end telefoniga pildistada. Kampaania tõstis müüki ja tekitas furoori. Türi Viina kampaaniasse kuulusid Lenny Kravitzi video ja VIP-peod. Tavapärastes kanalites poleks Türi Viin maailmajao suurimatega suutnud rinda pista.
    Meilgi vaatab ihaldusväärne 25-45aastane, keskmisest kõrgema sissetulekuga tarbija ohtralt taevakanaleid ning eelistab CDd või iPodi raadiole. Tavapärasest erinevad lahendused, kus tarbija ise on nõus reklaami vastu võtma, murravad läbi ka Eestis. Lahedaid reklaamklippe ja -fotosid saadetakse sõpradele, laetakse alla YouTube'ist ning vaadatakse vabatahtlikult algusest lõpuni.
    Kui inimesed ostavad kaubamärki, mitte toodet, võib turundust pidada investeeringuks, mis järjepidevuse korral toob investeeritud raha kasumiga tagasi.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.