Kes plaanib uuel aastal oma autoga
Saksamaale Berliini, Kölni või Hannoverisse sõita, peab arvestama muuhulgas
sellega, et autol peab tuuleklaasil olema punane, kollane või roheline
keskkonnakleeps, mis näitab ära keskkonda saastamise taseme. Samad reeglid
kehtivad ka veoautodele.
Autod on jagatud nelja kategooriasse vastavalt diiselmootoritele kehtestatud euronormidele (Euro 1-4). Kleepsu (Umweltplakette) nõutakse autoga kesklinna piirkonda, nn keskkonnatsooni (Umweltzone) sisenemiseks.
Pärast kuuajalist üleminekuaega, kus piirdutakse vaid hoiatusega, hakkab politsei alates 1. veebruarist 2008 keelust üleastujaid trahvima 40 euroga (624 krooni), trahvitakse ka pargitud autosid. Turistide välismaise numbrimärgiga autodele erandeid ei tehta. Vastavad hoiatussildid on nii kiirteedel kui ka enne keskkonnatsoonidesse sisenemist ka üleval.
Keskkonnakleeps maksab 5 eurot (78 krooni). Keskkonnakleepsud on saadaval kõigis sõidukite registreerimisega tegelevates kohtades, samuti kohalikes autotöökodades, samuti on võimalik kleepsu tellida interneti teel aadressil www.umwelt-plakette.de. Keskkonnakleepsu organiseerivad oma klientidele ka hotellid, kuid siis tuleb selle vajalikkusest eelnevalt teada anda.
Kleepse on kolme sorti, punane, kollane ja roheline, vastavalt sellele, kui suure hulga peenosakesi auto keskkonda paiskab (autod on jagatud nelja kategooriasse vastavalt diiselmootoritele kehtestatud euronormidele, vastavalt Euro 1-4). Alates 2010 aasta jaanuarist võivad kesklinna sisse sõita ainult rohelise kleepsuga autod. Sõiduautod, mis on esmakordselt registreeritud enne 1. jaanuari 1993 (bensiinimootor) või 1. jaanuar 1997 (diisel), ehk siis autod ilma peenosakeste filtrita, ei tohi kesklinna siseneda aga juba praegu. Veoautode puhul on piiriks 1. oktoober 1996. Kui kleeps on autol olemas, kehtib see kogu Saksamaal. Kleepsu ei nõuta mootorratastelt ja mopeedidelt, samuti kiirabiautodelt ning puuetega inimestele kohandatud sõidukitelt.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.