Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piltkiri ei pruugi üldse töötada

    "Kiri on kiri ja reklaam on reklaam, igasugune otsepostiga leviv reklaam ei ole kiri," ütles Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia osakonna juhataja Tiina Hiob.
    "Reklaam võtab kontakti pildi, modelli või pealkirja abil. Selle olemus võib olla niivõrd agressiivne, et see lausa nõuab kontakti ja saabki selle. Kiri võtab kontakti sõnade ja sõnumiga. Kirjas ei ole pealkirja, selle asemel on isiklik ja lähedane pöördumine saaja poole," loetles Hiob reklaami ja kirja erinevusi.
    Leo Express on teinud võrdlevaid teste kirja ja reklaami mõju kohta. Ühtset eelistust nende põhjal välja tuua ei saa - ühel juhul töötab paremini tekst, teisel juhul pilt.
    "Kokkuvõttes oleneb tootest, millises vormis teda müüa," tõdes Leo Expressi juht Rivo Räim.
    Reklaamipsühholoog Talis Bachmann kahtles, kas selline kiri sihtgrupi hulgas töötab.
    "Kui teha uurimus, siis ma arvan, et suurem osa tuleks negatiivseid hinnanguid," oleta Bachmann.
    Kui selline pakkumine tuleks paberil ja oleks ümbrikus, jätaks see parema mulje. E-postiga saadetuna ei ole see aga kiri, vaid reklaam, mis jätab plakati mulje.
    "Kas see positiivsete kontaktide kadu, mis sellise formaadiga kaasas käib, ja näiline hinnavõit odava kanali kasutamisest tasub end ikka ära?" kahtles Bachmann.
    Leo Express ei kasuta väga palju kujundatud kirja, kuna selle asemel peetakse juba mõistlikumaks minna sootuks reklaamilikumale lähenemisele ja viia soovitud emotsioon inimesele mängulisemat teed mööda.
    Kirjaliku müügipakkumise edu sõltub suures osas sellest, kui täpselt suudetakse määratleda sihtgrupp.
    Reklaamiagentuuri Leo Express juht Rivo Räim viitab uuringutele, mis on teinud kindlaks, et sihtrühma valiku täpsus on müügikirja juures olulisim - see mõjutab tulemust 50 protsendi ulatuses. Muud tegurid ehk tekst, loovlahendus, pakkumine ja ajastus moodustavad ülejäänud 50 protsenti.
    "Kui me kirjutame inimestele, keda me ei tea ja kes meist ei tea ega taha meie toodetest või pakkumistest kuulda, siis ei tule sellest ka miskit välja," selgitas Räim.
    Oluline on püüda asetada end kirjasaaja rolli ja mõelda, mis võiks talle selle toote või teenuse puhul huvi pakkuda. See kipub saama kirjutajatele esimeseks komistuskiviks, sest nad ei suuda mõelda saajakeskselt. Kui pakkumise tegija on saajad määratlenud, teadvustanud nende huvid ja neid ostma panevad tegurid, on lootust saada tõhus kiri.
    Kirja kirjutades tuleks kontrollida, kas tekstis on esindatud neli olulist punkti: püütud tähelepanu, tekitatud huvi, pandud lugeja pakutavat ihaldama ja lõpuks sunnitud teda ka tegutsema. "Kui mõni neist punktidest on täitmata, siis jääb selle koha peal lugemine katki ja soovitud lõpptulemust ei sünni," kinnitas Räim.
    Räim soovitab kirjutada nii, et lugeja tunneks, nagu aetaks temaga juttu. Siin tuleb mõelda sihtrühmale - iga sihtrühm eeldab erinevat kõnetamist: rullnoka kõne erineb kardinaalselt näiteks imikuga ema kõnest.
    Kõige selle juures ei tohi kaduma minna kasu ja uudsuse või uudise moment, sest need kaks asja müüvad Räime sõnul alati.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.