General Motorsi kõhklused Opeli müügi üle
on Saksamaa poliitikute ja ametiühingute kannatuse proovile pannud.
Eile kinnitas GMi asepresident John F. Smith Saksamaal, et GM on jätkuvalt huvitatud Kanada-Vene konsortsiumi pakkumisest Opeli ülesostmiseks, mida eelistab lahendusena ja on rahaliselt valmis toetama Saksa valitsus, kuid et GMi nõukogu on huvitatud ka alternatiivsetest võimalustest. USA autotootja uus juhtkond on löönud kõhklema, kas Opeli müük Magnale on GMi huvides.
Saksamaa kantsler Angela Merkel kannustas General Motorsil otsust veel sel nädalal ära tegema. Maikuus allkirjastas GM esialgse kokkuleppe Opeli müügiks Kanada autoosade tootjale Magna, kellega on seljad kokku pannud Venemaa investorid.
GM kaalub aga ka konkureerivat pakkumist RHJ International-ilt ning võimalust Opelit üldse mitte müüa.
Saksa poliitikud on kannatust kaotamas – 27. septembril lähenevate valimiste eel tahavad kõik omale 25 000 töökoha päästmise au. IG Metall ametiühingu teatel on ka Opeli töölised „vihased“ ja ähvardavad streikidega. Eile kutsus ametiühing Angela Merkelit üles Opeli tulevikku otse USA presidendi Barack Obamaga arutama.
Opeli müümata jätmisel on suurimaks takistuseks finantseerimine, kirjutab täna Wall Street Journal. GMi hinnangul tuleks kahjumis Opeli jalulesaamiseks investeerida vähemalt 4,3 miljardit dollarit. Sellise raha hankimine olukorras, kus GM ise on äsja pankrotikaitse alt väljunud ja kriis rahaturgudel alles rahunemas, oleks ilma Saksa valitsuse toetada GMile keeruline. Saksa valitsus aga ilmselt kuigi hea meelega appi ei tuleks – sakslaste hinnangul pole GM Opelile hea omanik olnud, kirjutab WSJ.
GM võiks tuge otsida ka Briti ja Hispaania valitsuselt, kuid need riigid oleksid valmis toetama Opeli ja Vauxhalli tehaseid vaid oma riikides. Mitte aga Opeli tootmist Saksamaal.
Tänase teate järgi jätkuvad GMi ja Saksamaa ametivõimude kõnelused Opeli üle 28. augustil.
Seotud lood
Briti majandusleht Financial Times kirjutab
täna autotootja Opeli päästeaktsiooni kommenteerides, et Saksamaa ei peaks
„tõbiseid“ firmasid riigi rahaga toetama.
General Motors võttis eile uue kursi ning
nõukogu otsustas mitte müüa Saksa autotootjat Opel konsortsiumile eesotsas
Kanada autoosade tootja Magnaga, kirjutas Reuters.
Saksamaa valitsus valis raskustesse
sattunud USA autotootja General Motors Opeli üksuse ostjaks Kanada autoosade
tootja Magna International ning kinnitas valitsuse poolset rahalist toetust, et
Opelit makseraskustest päästa.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.