Velvet OÜ hoiab näiteks Eesti Posti laohotellis pea kõiki Rahvusmeenete e-poes müügil olevaid tooteid.
"Tegime valiku Eesti Posti kasuks, kuna ta pakub meie jaoks kõige paindlikumat teenust - ladustamisteenust koos postitamisega, olles seega kõikidele osapooltele mugavaim ja kindlaim lahendus," rääkis firma projektijuht Mart Lankots.
Ta selgitas, et tellimused edastatakse Eesti Posti haldurile, kes paneb need kohapeal kokku ning tarnib kauba omakorda kliendile.
"Laohotelli kasutamine annab meile nii teadmise, et toode on õigesti komplekteeritud, kui ka kiire ja usaldusväärse ülevaate toodete liikumisest ja laoseisust," lisas Lankots.
"Kuller, kes kauba kohale viib, helistab ka kliendile ette, mis tagab selle, et meie klient saab kauba kätte sealt, kus ta soovis ning pakk ei rända kuhugi edasi," kirjeldas ta saadetiste teekkonda.
Elektroonika müüja Klick Eesti turundusjuht Priit Pommer tõdes aga, et firma e-poel ei ole päevas nii suur hulk tellimusi, et nad peaksid tehniliselt kogu logistikateenuse sisse ostma. Seetõttu opereerib 18 kaupluse ja e-poega firma oma ladu ja tellimusi ise. "Meil on e-poe tellimuste teenindamiseks üks töötaja ning väike ladu on meil samuti Järvekeskuses asuva Klicki kauplusega ühine," selgitas Pommer. Sellise tehnilise valmisolekuga suudab Klick tarnida tellitud kaubad klientidele 2-5 päevaga. Pommeri sõnul viivad kullerid ka kauba mugavalt ostjale uksest ukseni koju kätte. Turundusjuht mainis, et elektroonika müüja on ka välja arvutanud, et e-poe logistika võiks teenuse pakkujalt sisse osta, ent määravaks on tellimuste hulk.
"Kui tellimuste hulk päevas oleks sadades, siis tasub teenuse sisseostmine ennast ära, ent praegu jääb tellimuste hulk alla saja," tõdes Pommer. Ta lisas, et pealegi on Eesti nii väike, et firmal on endal lihtsam kogu süsteemi kontrollida.
Et e-poe ja kliendi vahele mahub veel üks oluline lüli, mis on kauba kohaletoimetamine. Mitu firmat on üha enam hakanud mõtlema eraklientidele pakutavate teenuste peale.
Viimati sai DPD Eesti AS tunnustatud klientidele mõeldud lahenduse eest, kus eraisik saab valida endale sobiva paki kättetoimetamise aja ja koha. Kullerfirma tegevjuht Tarmo Tael selgitas teenust tutvustades, et järjest enam tehakse selgitustööd ka e-poodidele, et nad annaksid enam valikuvõimalust kliendile kauba kättetoimetamise viisi osas. Rahvusmeenete e-poe looja sõnul on see äärmiselt loogiline samm.
Lankotsi sõnul on e-poodide parimad logistilised lahendused eelkõige need, mis lähtuvad kliendist ning võtavad arvesse, et kunagine tööpäeva ülesehitus, kus inimene töötas kella 09.00-17.00 kontoris, ei ole ammu enam ainus töögraafik, millega arvestada.
"Rahvusmeenete jaoks on uksest-ukseni teenus kindlasti kõige sobivam, kuna see ei tekita kliendile ebamugavust ning on oma olemuselt kõige kliendisõbralikum lahendus," rääkis Lankots.
Eesti Posti logistikadivisjoni juht Ansi Arumeel ütleb, et nemad pakuvad veebipoodidele lausa sellist tehnilist tuge, et piisab ainult firmal välja mõelda väga hea idee ning siis seda turundada ja müüa, ülejäänud logistika lahendab posti- ja logistikafirma internetipoe jaoks ise ära.
Kaupmeestel, kellel suur osa kaupade müügist toimub veebivahendusel, küsivad endalt ilmselt sageli, kas pidada oma ladu või teenust sisse osta. Turg on loonud võimalused, kus oma lao pidamine kulueelist ei anna ning otsitakse võimalusi logistika toimingud usaldada sobivale teenusepakkujale. On valdkondi, kus kauba iseloom on keeruline ning klientide teenindamine spetsiifiline ning logistika korraldamine omavahenditega võib anda teatud konkurentsieelise.
Kuid kui klient on otsustanud logistika sisse osta, on esimese etapina vaja paika panna teenuse tegevuste ahel. Oluline osa sellest on kauba väljastustellimuste info liikumine. Näiteks väiksemate e-poodide puhul kauba omanik on ise tellimuste vahendaja. Tavaliselt näeb selline protsess välja nii, et lõpptarbija teeb e-poest ostu ning kauba omanik/müüja vahendab tellimuse laopidajale, kus kaubad komplekteeritakse. Kõige levinum kanal on e-post. Eesti Posti laoteenus on leidnud märksa lihtsama lahenduse. Postifirma on integreerinud oma infosüsteem koostööpartneri Pipfrog ASi süsteemiga, mis pakub oma klientidele e-poe platvormi ning sellega kaasnevat automaatset tellimuste liikumist postifirma lattu. Toimub see nii, et e-poest ostu tegemisel laekub laopidajale otse lattu kaupade väljastustellimus automaatselt, ilma igasuguse sekkumiseta. Kauba ostja peab ostu tegemisel sisestama kohustuslikud väljad oma kontaktandmete ja tellitud kauba kogusega. Seejärel kaubad komplekteeritakse ning toimetatakse saajani juba järgmisel päeval. Kaubaomanik ei pea absoluutselt sekkuma logistikasse. Kaupmehe ainuke oluline tegevus on hoida piisavat kaubavaru ning kaupasid õigel ajal juurde tellida. Info laosaldode kohta ja ka väljastatud tellimuste väljavõtted saab samuti laopidajalt koondraportina.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.