Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teine Mäo: nukralt lage ja inimtühi

    Neljapäeva ennelõuna. Pool miljardit maksnud Mäo uus, mitmetasandiline liiklussõlm. Poolenisti hooldamata, sodine. Irvhambad ütlevad, et maailma kõige kallim 1,5 minutit... Pärast kallivõitu teemassiivi ehitust jõuab pealinnast Taaralinna pisut üle minuti kiiremini.
    Taamal vana Tallinna-Tartu maantee: inim- ja autotühi, hooldamata, soolalumesegune. Loodus puhkab aastakümnetepikkusest autovoolust. Vana teelõigu ääres kössitavad uhkes, peaaegu sürrealistlikus üksinduses Sämmi Grill, Neste tankla, Apelsinimaja, Premium 7 tankla.
    Kunagi asus viimase hoones ka kiirsöökla, aga see pani õige pea pärast uue tee valmimist pillid kotti. Ei ole mõtet burgereid ja õlis keedetud kartuleid üles soojendada, kui ükski hingeline enam mööda ei sõida. Niisama heast peast ei hakka aga keegi uuelt maanteelt maha keerama.
    "Meie jaoks tähendas uus tee katastroofi," ei häbene Premium 7 tankla juhataja Mihkel Tiivas öelda.
    "Katastroofi" tõttu kujundati tankla ümber automaatjaamaks. Sellest hoolimata on käibega kehvasti, sest möödasõitjaid enam pole. Käivad ainult lähikonnas pesitsevad püsikliendid. Enamasti on need kohalikud ettevõtted, aga neidki on Mäos vähemaks jäänud. Nii kolis Mäo keskusest minema Saksa firma Würth, mis müüs kinnitusvahendeid, tööriistu ja hoolduskemikaale.
    Tiivase sõnul ei ole võimalik kiirtoidukohast tühjaks jäänud ruume ka uuesti välja rentida, sest ükski äriühing pole nõus pärapõrgusse kolima.
    Ka kütusemüük teeb vähikäiku. "Kliente on küll sama palju kui varem, kuid ostetavad kogused on üha väiksemad. Uue aasta esimesed kuud on ilmselt päris olematu müügiga. Sel ajal ei tehta ju õieti riigihankeid ka. Sel aastalgi nägime, et alles märtsis hakkas jälle raha natuke liikuma," muretseb Tiivas.
    Neste tankla välisilmes on palju valget. Nii palju, et pealiskaudsel vaatlusel ei hoomagi, et vana peamagistraali ääres enam peatuspaik asub. Kõik on ühtlaselt hele: tankla ja selle lumine ümbrus. Autosid tanklas enam väga sageli ei käi. Nii 5-6 masinat üle paari tunni. Juba oktoobri alguses lahkus sealt R-Kiosk. Hoone teises servas asunud kiirsöökla kolis seejärel kioski asemele.
    "Siin ei ole enam mitte midagi. Viisime isegi peaaegu kõik aparaadid siit minema. Siin ei ole enam midagi teha. Kedagi ei ole ega tule. Nagu noaga lõigatult pärast uue tee avamist," vuristab krapsakas teenindaja.
    Naisel on õigus. Kokkukuivanud kiirsööklas ei ole menüüs ametlikult enam isegi kohvi ega teed. Kui teeline sooja jooki küsib, teeb abivalmis näitsik selle janusele enda tarbeks mõeldud kohviaparaadiga. See-eest kohvi saab nii palju, värsket ja odavat kohvi.
    Varem täpselt tuiksoone ääres asunud Apelsinimaja on juba kaks korda lahtiolekuaegu lühendanud. Söögikoha silt on poolenisti alla pudenenud. Maja ees seisab üks auto. Varasemalt oli baaridaami Jaana mäletamist mööda nii, et isegi veel viis minutit enne sulgemist võis mõni näljane sisse tormata ja paluda kehakinnitust.
    Pärast uuest magistraalist kõrvalejäämist ei ole mõtet söögikohta üle kella 16 lahti hoida. Kui varasemalt oli "tsitruses" kogu aeg sööjaid-joojaid, siis kirvehoobi sai ka see söömapaik uue tee avamise järel.
    Esmalt, vahetult pärast uue tee avamist, prooviti kella 18ni avatud olla, kuid paari tunni jooksul käinud kõrvalises paigas söömas ainult mõni üksik inimene. Ei tasunud nende kolme eksleja pärast toitu soojas hoida.
    Mäo keskuses asuv legendaarse lihatoidu propageerija Sämmi järgi nime saanud Sämmi Grilli käive on paiga juhataja Enno Vaabi väitel langenud vähemalt kolmandiku võrra.
    "Arutasime ja arvutasime ka seda, kas grill üldse sulgeda, aga leidsime, et majanduslikult võiks see teatud puhul isegi kasulik olla, kuid meie "nägu" ja hea maine on rohkem väärt, kui lihtsalt uksed kinni panna," märgib ta.
    Lõuna ajal kogunevad grillkohvikusse mõned laudkonnad, kuid varasema tiheda külastatavusega praegust hõredust enam võrrelda ei kannata.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiina vastus majandusraskustele: triljoni jüääni võlakirjade emissioon
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Puuluubi Marko Veisson: 5Miinust kukkus tooli pealt maha, kui kuulsid, et ropendasin
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.