Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahvas sätib end Pakri saartel sisse

    Projekti peamine eesmärk on rekonstrueerida saartevaheline sild ja taastada väin. Paldiski aselinnapea Andrei Martõnjak selgitas, et linn on huvitatud sellest, et saartele tuleks uuesti elama inimesed.
    Martõnjak ütles, et sild ehitati 1940. aastatel Paldiskis töötanud sõjaväelaste jaoks. See oli kivivaiadega puusild, mida hiljem tugevdati metallplaatidega, et üle silla saaksid sõita tankid ja muu raske tehnika. 1980ndatel tegid sõjaväelased silla alt läbi mitu nelja-viie meetri laiust käiku. Praegu on need kive täis ning lamedapõhjalise paadiga saab läbi ainult ühest.
    Pärast Nõukogude vägede lahkumist hakkas Paldiski sild vee ja jää mõjul lagunema. Lõppes kõik sellega, et silla puuosa põles maha. Kõik need 20 aastat elasid saartel vähesed hulljulged, aga saari külastasid ka turistid ja nii hakati sillavaiade vahele tooma kive.
    "Praegu on sinna jäänud ainult mõned kitsad kohad, et vesi pääseks läbi, kuid akvatooriumi mikrokliima säilimiseks on vee likumine vajalik," seletas abilinnapea.
    Eesmärk on luua tingimused, et saartel oleks vähemalt 500 püsielanikku. Praegu taastub elu Väike-Pakril, kus on nii aasta ringi elavaid kui ka ainult suvitavaid peresid. Suur-Pakril on taastatud talu, tehkse heina ja peetakse koduloomi.
    "Probleem, mis tuleb lahendada, on head sadamakaid," rääkis Martõnjak. "Praegu saavad saartel randuda ainult väiksed paadid ning inimestel on raske tuua sinna asju ja ehitusmaterjale. Päästjatele, uurijatele ja turistidele tuleb tagada normaalne juurdepääs."
    Projekt seisis siiani rahapuuduse taga, tänavu sai Paldiski linn aga Keskkonnainvesteeringute Keskuselt selle selle arendamiseks raha, selgitas Martõnjak.
    "Projektil on muidugi ka vaenlasi, kuna nii poliitilistes kui ka äriringkondades on inimesi, kes ei ole huvitatud elu taastamisest saartel. Paljud tahaks, et saared oleksid asustamata, et ehitada sinna tuumaelektrijaam," nentis ta. "Mina olen kogu oma elu elanud Paldiskis ja olen selle rajamise vastu. Siin on imeline loodus ning ma tahaks, et seda näeksid ka teised inimesed, et siin käiksid turistid."
    Tallinna Tehnikakõrgkool töötas välja silla rekonstrueerimise projekti. Silla pikkus tuleb 46 meetrit, laius 4,5 meetrit. Sild on arvestatud eelkõige kergliikluseks, kuid sellel peab saama liikuda ka üks sõiduk ühes suunas. Silla konstruktsioon peab olema lihtne ja sobima saarte maastikku. Minimaalne ettemaks on 30%. Hankes osaleda soovival ettevõttel peab olema sildade ehitus- ja remondiluba.
    Välja on kuulutatud ka hange uurimistööde läbiviimiseks. Tuleb leida ettevõte, kes teeks merepõhja kartograafilisi töid, puhastaks väina ja taastaks vee tsirkuleerimise. Hankepakkumised tuleb esitada hiljemalt 29. septembril kell 12.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.