Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Anna kliendile lihtne sõnum

    Tiheda konkurentsi tingimustes on tähtis edastada kliendile lihtne sõnum ning garanteerida kampaania ajal firmas veatu töökäik ja kauba olemasolu. 

    Baltika Grupi turundusjuhi Jaanika Terasmaa sõnul on sooduskampaaniat korraldades oluline kliendi jaoks arusaadav sõnum. Tänases tihedas konkurentsis, kus allahindlused on reeglina paljudes konkureerivates kauplustest korraga, ei taha klient näha eraldi vaeva, et soodustuse väärtust endale selgeks tegema hakata.
    Sama seisukohta toetab ka NS Kinga turundusjuht Aleksander Rogozin. “Eelistame vältida olukordi, kus kampaania sõnumit on võimalik mitmeti tõlgendada,” selgitas ta.
    Just seetõttu ei korralda firma näiteks soodustusi stiilis “allahindlus kuni 70%”, kus mainitud allahindlusprotsent kehtib kliendi jaoks vaid väga piiratud sortimendile. “Vahe allahindlusprotsentides võib esineda ainult sel juhul, kui klient ostab tooteid kliendikaardiga,” tõi NS Kinga turundusjuht välja erandjuhtumi.
    Rogozini sõnul on põhjendatud, et kliendikaardi omanikud kui lojaalsed kliendid saavad rohkem privileege. “Muidu on aga ikkagi nii, et kui me kuulutame välja 50% soodustuse, siis see kehtib kogu sordimendile,” ütles ta.
    Kampaania kanal tuleb valida lähtuvalt klientidest ja tootest. Lisaks lihtsale sõnumile on Rimi turundusjuhi Andrija Lilleoja sõnul kampaania õnnestumiseks oluline seada enne paika aga eesmärgid ning vastavalt nendele valida kampaania mehaanika.
    “Arusaadavalt on kõigil turundajatel soov tulla välja millegi originaalsega, ent paraku võib ekstravagantse ning omanäolise sõnumi ja teostusega kampaania kliendi jaoks kaduma minna,” mainis Lilleoja ja lisas: “Olen seisukohal, et lihtsuses peitub jõud.”
    Poekett Selver kasutab turundusjuhi Ruth Aarma sõnul klientide kampaaniast teavitamiseks kolme kanalit: otsepostitus, televisioon ja internet. Kohapealne informatsioon on kampaania lisateavitus. “See kõnetab vaid kaupluses olevaid potentsiaalseid ostjaid,” selgitas Aarma.
    NS Kinga turundusjuhi Aleksander Rogozini sõnul on nende firma jaoks kõige efektiivsemaks kampaania tegemise viisiks osutunud SMS-teavituste saatmine. “See on kontakt, mis loetakse igal juhul läbi ja millele tuleb ka alati tagasisidet,” ütles ta. Televisioon ja raadio on samuti head kanalid, kuid nende tõhususe mõõtmiseks on vaja läbi viia eraldi uuringud, mis on Rogozini sõnul omaette kulu.
    Lihtsam viis ja ka mõnevõrra tõhusamad on reklaamida firmat ja toimuvaid kampaaniaid Rogozini sõnul linnaruumis asuvatel ekraanidel. “Klassikaline televisioon on liiga reklaami täis,” arvas NG Kinga turundusjuht.
    “See ei tähenda, et me seda ei kasuta – üritame olla igal pool olemas,” ütles ta, ent tema sõnul on firma töötajatelt saadud tagasiside põhjal jõudnud järelduseni, et kaubanduskeskuste sisetelevisioon ja linnaruumis asuvad ekraanid on televisioonist hulga efektiivsemad kanalid.
    Ootamatuteks olukordadeks tasub alati valmis olla. Lisaks reklaamile määravad kampaania õnnestumise Rogozini sõnul veel paljud tingimused – asukoht, aastaaeg ja isegi ilm.
    “Lihtne näide – kui kevadel on ilm hea ja kõik õitseb, lähevad kevad- ja suvekingad hurraaga ära,” lausus Rogozin. Juhul, kui kevad hilineb ja sajab vihma või lund, on olukord arusaadavalt teine, klienti on raske poodi meelitada, olgu reklaam kui hea tahes.
    Sarnasel seisukohal on ka Terasmaa. Kampaaniate toimumine, eesmärgid ja ülesehitus sõltuvad paljudest sageli väga kiiresti muutuvatest faktoritest. Lisaks ilmastikule veel turu olukorrast, kauba¬varudest, konkurentide tegevusest ja klientide käitumisest, loetles Terasmaa.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.