Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Variisikud: Roode andis korraldusi

    Autorolloga seotud ettevõtte Renaldo Invest endine juhatuse liige Argo Hollo, kes oli arvatavalt variisik, ütles täna kohtus, et tegutses ettevõtte juhatuses Siim Roode korraldusel.

    Erinevad tunnistajad on kohtus rääkinud, et Siim Roode tõid Autorollosse asju ajama Keit Pentus-Rosimannus ja Rain Rosimannus, kes palusid Autorolloga seotud isikutel teha koostööd Roodega. Sama on ilmnenud erinevatest kirjavahetustest. Roode hakkas Autorollo asju ajama 2010. aasta kevadel, mil Autorollo oli sattunud raskustesse. Aprillis 2010 sattus Väino Pentus haiglasse, siis sai Autorollo omanikuks Roode.
    "Ma ei tea, kes oli Renaldo Investi omanik, kas Kaimo Räppo või Siim Roode," ütles kohtus Renaldo Investi endine juhatuse liige Argo Hollo. Räppo on MAQS büroo endine partner ja advokaat, Roode on seda senini. Hollo sõnul tundis ta Räppot Kommest Auto likvideerimise ajast. Kommest Auto oli Toomas Rüütmanni skandaalselt pankrotistunud ettevõte.
    Teine Renaldo Investi endine juhatuse liige Martin Sillandi ütles täna kohtus, et Renaldo Investi omanik oli läbi mitme ettevõtte Kaimo Räppo. Mida juhatuse liikmena oli vaja teha, seda ütles Sillandi sõnul talle Siim Roode, samuti Räppo. Suuniseid sai Sillandi MAQS büroos.
    Renaldo Investi omanikud Äriregistri andmeil olid erinevatel aegadel Hollo, samuti teised arvatavad variisikud Sillandi ja Volodymyr Protas. Räppo ja Roode avalikult ettevõtte omanike ega juhatuse liikmete hulgas ei figureerinud.
    Ma ei olnud koostööaldis ja tahtsin liiga palju teada, see ei meeldinud Räppole ja Roodele, põhjendas Sillandi, miks tema Renaldo Investi juhatuse liikme kohalt tagasi kutsuti. Pärast seda tuli juhatusse Hollo. Sillandi sai enda sõnul iga kuu juhatuse liikme tasu umbes 1000 krooni.
    Hollo rääkis, et Renaldo Investi juhatusse kutsus ta Siim Roode. Hollo sõnul ei tahtnud Roode ise Renaldo Investi juhatuses olla. Hollo kinnitusel ei teadnud ta ette, mida Renaldo Investis vaja teha on, kas likvideerida või midagi muud teha.
    "Ma ei olnud selle protsessi aju," ütles Hollo. Küsimusele, kes siis "aju" oli, vastas Hollo, et tema ajas asju Siim Roodega.
    Hollo meenutas kohtus, et kui ta Renaldo Investi tehingute pärast notaris käis, oli allkirjastamiseks mõeldud tehing ettevalmistatud ja tema nägi teist osapoolt tavaliselt esimest korda. Hollo sõnul ütles talle Roode, kui oli vaja minna notarisse. Hollo sõnul tundusid tehingud talle ausad ja ta ei osanud midagi karta. Ka Sillandi ütles, et kui tal tuli allkirjastada Renaldo Investi juhatuse liikmena leping, tehti seda MAQS büroos, leping oli ettevalmistatud ja teise poole poolt juba allkirjastatud.
    "Ma ei näe skeemi lõppu ette, ma lendan," kõlas Hollo repliik kohtuistungil. Ta ütles enda töö kohta ettevõtete juhatustes, et kui kõik läheb kenasti, saab ta ka tasu. Mida tähendab "kenasti", küsiti, ning Hollo vastas, et kui kõik on aus ja ei teki probleeme.
    RENALDO INVEST
    2010. aasta 11. juunil kanti äriregistrisse ettevõte AutoHills, millest 50% kuulus Autorollole ja 50% Kiili Autovedudele. Autorollole tütarfirma asutamise ja varade tütarfirmasse viimisega tegeles Siim Roode.
    17. juunil sõlmisid Autorollo esindaja Väino Pentus ning Renaldo Invest OÜ esindaja Martin Sillandi Tallinnas notaris pandilepingu. Lepingu kohaselt pantis Autorollo võlakohustuse täitmise tagamiseks osaluse AutoHillsis Renaldo Investile.
    22. novembril ehk viis kuud pärast tütarfirma asutamist jäi Autorollo oma osalusest AutoHillsis ilma, osalus läks Renaldo Investi omandusse. Selle ettevõttega olid seotud Argo Hollo ja Martin Sillandi. Näiteks oli Roode, Hollo ja Sillandi varasem ühine kokkupuutepunkt ärimees Toomas Rüütmann, kelle äridega on seotud olnud kõik kolm.
    8. detsembril loovutas Renaldo Invest oma osaluse AutoHillsis kaasomanikuks olnud Kiili Autovedudele. Kiili Autovedude osanik Valjo Liivamägi on kohtus tunnistusi andnud ja suure osa asjaolude kohta ütles ta, et ei mäleta. Loe Liivamäe tunnistuse kohta siit.
    TAUST
    2011. aasta kevadel kuulutati välja transpordiettevõtte Autorollo pankrot. 2012. aasta lõpus esitas pankrotitoimkonna kontrolli alla liikunud Autorollo ligi 580 000eurose tsiviilhagi keskkonnaministri Keit Pentus-Rosimannuse, Rain Rosimannuse ja advokaat Siim Roode ning Roode osalusega ettevõtete Roode & Partnerid ning MAQS Law Firm Advokaadibüroo vastu. Hageja näeb Rosimannustel ja Roodel süüd Autorollo võlausaldajate kahjustamises ja ettevõttest vara väljaviimises. Kohus vabastas hagist eraisiku pankroti läbimise tõttu ministri isa Väino Pentuse, kellele Autorollo minevikus kuulus. Kohtuprotsess Autorollo asjas algas mullu juunis.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Slovakkia peaminister pole enam eluohtlikus seisundis
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.