• OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,78%5 738,52
  • DOW 30−0,99%42 579,08
  • Nasdaq −2,61%18 069,26
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 225−1,93%36 977,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,04
  • OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,78%5 738,52
  • DOW 30−0,99%42 579,08
  • Nasdaq −2,61%18 069,26
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 225−1,93%36 977,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,04
  • 28.05.14, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata, millised reklaamid peab Savisaar hüvitama

Tartu Ülikooli semiootikaosakonna ekspertiis tunnistas suure osa kohalike valimiste eel Tallinna linna reklaamidena esitatud plakateid ja videoid Keskerakonna valimispropagandaks.
Seetõttu tegi Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon eile nendel plakatidel ja videotes domineerinud Keskerakonna esimehele ja Tallinna linnapeale Edgar Savisaarele kokku üle 100 000 eurose ettekirjutuse. Nii palju kulus linna raha plakatitele ja videotele, mis sisuliselt olid Savisaare valimisreklaam.Näiteks tõi ekspertiis palju kära tekitanud Hiiu staadioni avamise plakati, millel domineerisid selgelt Keskerakonna juhid eesotsas Edgar Savisaarega. Lisaks isikutele viitasid plakatil Keskerakonnale ka kasutatud fondid ja värvilahendused. Lisaks veel asjaolu, et Hiiu staadion avati tegelikult aastal 1923.Ühe läbiva joonena juhtis ekspertiis tähelepanu Keskerakonnale iseloomuliku rohelise värvi kasutamise nii plakatitel kui videotes. Näiteks Tallinna maratonile kutsuvas videos vilksatab vastav roheline toon jooksjate riietuses.
Ekspertiisi järeldus: kõik analüüsitud plakatid on oma süntaktikas, semantikas ja pragmaatikas lõppkokkuvõttes valimisreklaamid, seda nii plakatitel esitletud isikutele, kui veel enam nende esindatavatele erakondadele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele