Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autohüvitise kadu vähendab kulusid

    Töösõitude hüvitamise korra muutus aitab osaliselt ettevõttel kulusid kokku hoida, leidis ehitusfirma TMB juht Jaan Luts.

    "Sõidupäeviku täitmisega tõenäoliselt selgub, et igaühele 64eurost kompensatsiooni ei ole vaja maksta. Varem oli see maksuvaba raha ja n-ö palgalisana üsna lihtsalt arvutatav. Nüüd kaob see lihtsalt ära ja kulud vähenevad," kommenteeris Luts esmaspäevast jõustuvat seadusemuudatust, millega kaob ära 64eurone hüvitis isikliku autoga tehtavatele sõitudele.
    TMB on siiani osale töötajaist hüvitist maksnud, kuid kasutatakse ka sõidupäevikute süsteemi. Kuna muudatus eeldab, et nüüd peaksid kõik, kes kompensatsiooni soovivad, hakkama sõidupäevikut täitma, ei ole see Lutsu sõnal ettevõttele suur muutus. Töötajailt ei ole ettevõtte juht nurinat kuulnud, kui ta tõdes, et eks ikka loodetakse hüvitist edasi saada. "Keegi ei taha rahast nii lihtsalt loobuda," märkis Luts.
    Alates esmaspäevast on võimalik sõidupäeviku alusel hüvitada ka senisest suurem summa - 256 euro asemel kuni 335 eurot. Lutsu sõnul see oluliselt ei mõjuta. Pigem mõjutab see, et tööautodega seotud kuludelt ei saa enam kogu käibemaksu tagasi.
    "Eks kokkuvõttes peab üldse ametiautode kasutamist vaatama, sest mis siin salata – need ametiautod on ikkagi isklikud autod. Palju meie firmas seda ametisõitu ikka on, natuke on, ülejäänu on ikkagi isiklik sõit," tunnistas Luts. Samas tõdes ta, et see ei kehti kõikide firmade kohta. TMBs on tema teatel ametiauto lisaboonus ja osa motivatsioonisüsteemist.
    Luts ei heida riigile ette, et käibemaksu ei tagastata enam 50% ulatuses, tema hinnangul võinuks see isegi 100% olla, sest enamasti ei ole ametiautode kasutamine üldse seotud ettevõtlusega, vaid hoopis halvendab ettevõtete konkurentsivõimet. Teisalt leidis ta, et need firmad, kes tõesti ametiautosid töösõitudeks kasutavad, ei peaks muudatuse all kannatama. Selle vastu aitaks Lutsu hinnangul piirangute kehtestamine, näiteks milline on maksimaalne võimsus, mis võib firmaautol olla. "Ei ole vaja 200 kilovatiseid ametiautosid," naeris ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA turg lõpetas aprilli languses, kuid kanepiaktsiatel oli võidukas päev
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.